جورچین دکور

احتمالا وقتی در تک جین آستین سرچ می کنید، به اطلاعات یکسانی می رسید. اطلاعاتی که در همگی صفحات وب، تکرار شده اند. ولی واقعا علت محبوبیت جین آستین و حضور بی وفقه او هنگام دو قرن اخیر، در بازار پراکندن چیست؟ با این پرونده همراه باشید تا با زیروبم عمر و آثار جین آستین آشنا شوید.

حتما بخوانید:شناساندن تاریخ غلبه یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده آلکتاب برگ ریزان فصل آخر سال است؛ روایت زنانگی ها و دغدغه های سه زنکتاب دروغ های کوچک بزرگ؛ داستان زنانی که با حیات تجربه کردن خشونت بازهم لبخند می زنند

همه بیوگرافی هایی که از افراد نامدار می خوانیم، با سال و نگرش تولد آنها مقدمه می شود. پس بیایید ما غصه از اینجا شروع کنیم. از ۱۶ دسامبر سال ۱۷۷۵ میلادی. شهر استیونس در همپشایر انگلستان. خانواده آستین، شاهد بوسیله دنیا آمدن هفتمین فرزندشان بودند. جین کوچولو، همان نوزادی وجود که قرار وجود وجودش، آینده دودمان آستین را زیر نفوذ نام خود قرار دهد. از زندگی داخل به خشکی امدن پدری اسقف تا مراسم شکنی

بابا جین، کشیش ناحیه زندگی آنها وجود. به لطف شغل پدرش، جین برخلاف خواهران برونته، زندگی نسبتا آرامی داشت. او هرگز پایش را بیرون از لندن نگذاشت و چندان اهل سفر نبود. اما زندگی جین پس از اجل پدر، دچار تبدیل کمی شد و قوم آنها، ناچار به مهاجرت از شهرشان شدند.

احتمالا تو آن روزهای جامعه انگلستان، کمتر کسی اندیشه می کرد دختری که پدرش کشیش است، بتواند روزی تبدیل به ادیب ای بزرگ شود. حتما با خودتان فکر می کنید چرا؟ اگر نمی دانید، باید بوسیله روزهای صد هجدهم انگلستان عروج کنیم. روزهایی که زنان، بوسیله غیر از ازدواج و رفتن بوسیله عید های پرزرق وبرق، نقش دیگری داخل جامعه نداشتند.

آن روزها، کمینه کسی می توانست تصور نرم که زنان، مانند مردان، بنویسند و تاریخ هایشان ابتیاع رود. ولی جین، یکی از آن هایی بود که این تابو را انقراض. زمانی از غلبه تابوشکنی جین باخبر می شوید که بدانید کتاب او، تا مدت ها با نام مستعار به چاپ می رسید تا کسی نفهمید دختری از خانواده آستین، نویسنده است. ویژگی تصنیف های جین آستین

اگر با آثار ادبیات انگلیسی آشنا باشید، حتما می دانید که قرن هجدهم انگلستان، دوره رونق سبک رمانتیسم بوده است. تالیف های پرسوزوگذاز، عشق های آتشین که عمدتا درون سطوح اشرافی به تصویر کشیده می شدند و توصیف های طولانی، از ویژگی های آثار دوروبر رمانتیک هستند.

اما جین، در این تک هم سنت شکن بود. آثار او، چندان با انفراد های ادبیات رمانتیک تعدی درنمی آیند. پایه آثار جین آستین، عشق و زندگی در طبقات متوسط جامعه است. او معمولا عشقی نه چندان آتشین را به تمثال می کشد؛ عشقی که مغایرت های اساسی با عشق در داستان های رمانتیک دارد. از طرفی، ویژگی مهمی که آثار جین آستین را از آثار هم دوره خویشتن استثنا می کند، متلک گفتار اوست.

جین علاقه اضافی به ساختن طنز کلامی و گاه طنز موقعیت تو شعر هایش دارد. این محدودیت قلم او، سنت شکنی دیگری بود. این تمایز تا حدی است که اگر با آشنایی قبلی از آثار ادبی قرن هجدهم انگلستان تاریخچه های جین آستین را بخوانید، بوسیله مشقت باور خواهید کرد که این داستان ها در آن زمان نوشته شده اند.

موضوع واقعی ادبیات های جین، عشق و مسائل زنان در عمر است. شاید درون نگاه اول، تاریخچه های او اندکی زنانه به دید برسند، اما وقتی ژرف تر خوانده می شوند، شبیه بوسیله رساله ای با موضوع زندگی اجتماعی زنان داخل آن گرداگرد است.

جین برخلاف ادبیات های کتابش، ازدواج نکرد و تا اخر عمرش مجرد ماند. بدشانسی دیگر جین در عمر این حیات که او هرگز نتوانست به شهرتی که لایق آن است، دست پیداکند. البته او در کشش زندگی اش، به اندازه ای معروف و شناخته شده بود، اما شهرتی که بعد از مرگش پیدا کرد، متناسب مقایسه با زمان زندگی اش نیست. چرا تاریخ های جین آستین را بخوانیم؟

رمان های جین آستین جذاب و پرکشش هستند. ادبیات هایی او، حتی با عفو بیش از دویست سال، همچنان امروزی به دیدن می رسند. شاید علت مهم عتیقه نشدن داستان های جین آستین، موضوع آن ها و توجهش به روابط انسانی است. از طرفی، هوش بالای جین داخل ایجاد طنز در موقعیت ها و کلام، به دوست داشتنی تر کردن آن افزوده است.

با خواندن رمان های جین آستین، رابطه عمیقی با شخصیت ها برقرار می کنید که کم همانند است. ادبیات های جین آستین و شخصیت های آن در گوهر سادگی، ژرف و تاثیرگذار هستند. کافی ست یکی از کتاب های این سخن سنج را بخوانید تا بیدار منظورم شوید. جین، از آن مشت نویسنده هایی است که به معنای پا بر جا تعبیر چند قدم از سایر نویسندگان هم رده و اندوه پرگیر خود، جلوتر بوده است. آثار جین آستین

جین آستین آثار زیادی از خود به جا گذاشته است. بسیاری از آن ها، به خیال مرگ زودهنگام جین، هرگز به پایان نرسیدند و چاپ نشدند. اما همان بعضی که از او به چاپ رسیدند، سزاوار سرزنش توجه و دوست داشتنی هستند. تو ادامه، به نامی ترینِ این آثار اشاره خواهم کرد. غرور و تعصب



داستان تکبر و تعصب، داستان یک خانواده از طبقه متوسط است. ماجراهای این قوم که ۵ دختر دارد، موضوع اصلی داستان است. پاپا خانواده، دغدغه ای جاهل از روبرو کردن شوهر مناسب و پولدار بخاطر دخترانش ندارد و همین دغدغه باعث شرکت آنها در جشنواره های مختلف شده است. ماجرای واقعی رمان از یکی از همین مهمانی ها لباس می گیرد.

یکی از همان مهمانی های معروف، باعث آشنایی و علاقه دختر ارشد و زیبای خانواده، با آقای بینگلی به عنوان مردی جذاب و مرفه می شود. اما موضوع همین جا تمام نمی شود. ماجرای دیگری در پهلو عشق الیزابت و آقای بینگلی شکل می گیرد که بخش جذاب نمدار این تاریخچه است.

دارسی مرد جذاب و متکبر منتظر الیزابت، روای شعر می شود. او با زیر پا گذاشتن غرور خود مجاهدت می نرم تا خاطرخواهی خود را نسبت به الیزابت ابراز کند. اما الیزابت، مغرورتر از آقای دارسی است و با سوء تعبیری که از رفتارهای او داشته است، به همین سادگی ها خاطرخواهی او را تصویب نمی نرم.

رسوم ها و رسوم اجتماعی مردم انگلستان در آن دوره و باورهای عامیانه، در این ادبیات به نیکی بوسیله شمایل کشیده شده اند. خاطرخواهی پرکشش و ماجرای جذاب آن بی آرامی پهلو زیبایی های این کتاب نامدار جین آستین اضافه کرده است. حجر و عاطفه

ادبیات عقل و احساس عارضه خواندنی دو خواهر، یکی حساس و پرهیجان و دیگری عاقل و درونگرا است. شخصیت های پا بر جا داستان ماریان و الینور هستند. الینور قدیم احساس مسئولیت نسبت به خانواده و دوستانش دارد، شادکامی و منافع اطرافیان را کنار منافع خودش ترجیح می دهد و احساسات پرشور خود را آنچنان سرکوب می کند که دیگران خاطر می کنند حیات او لبالب از بی تفاوتی و خنکی است. اما واقعیت چیز دیگری است. ماریان، پر از احساس و عاطفه است.

بابا آن ها مرد ثروتمندی است که درون آستانه مرگ تمام ثروت و املاکش را به پسر بزرگش جان می بخشد و از او قول می گیرد که سرپرست سه خواهر و مادرشان باشد. اما پس ازآن از مرگ پدر، جان تحت نفوذ کردن افکار همسرش فانی، عهدی را که با پدر بسته فراموش می کند و آن ها را وادار بوسیله ترک محل زندگی شان می کند.

ولی ادوارد، برادر فانی با قلبی رئوف به دید خواهرش می آید. رفتار آنچنان دلچسب بود که الینور، یک دل خیر قرن دل عاشقش می شود. و زین پارک ساکس، نگرش زندگی پدری آنها، میان او و اودوارد، جدایی می اندازد.

شعر ماریان بی قراری دست اندکی از داستان الینور ندارد. اوهم عاشق رجولیت شده است و از معشوقش دور می افتد و خاطرخواهی این دوخواهر، دو سرنوشت متفاوت پیدا می یواش. برای خواندن سرنوشت این دوخواهر و فهمیدن تفاوت بین عقل و احساس، این کتاب را از دست ندهید. منسفیلد پارک

داستان منسفیلد پارک سرگذشت لبریز اوج و نشیب دختری احساساتی و خوش دل به معروفیت فانی است. فانی بعد از مرگ پاپا و به انگیزه فقر، مجبور می شود تا برای اقامت به خانه عمویش برود. عموی فانس، سرتامس برترام، چهار فرزند با اشتهار های تام، ادموند، مارى و جولى دارد. چرا اسم فرزندان تامس را نوشتم؟ بجهت ادموند، پپسرعموی عاشق پیشه فانی، به زودی عاشق این دوشیزه می شود و ماجرای پا بر جا شکل می گیرد.

ولی صبر کنید. قرار نیست همه چیز بوسیله خوبی و خوشی پیش برود. عموی فانی، که بیدار دوروبر ای از فشار اقتصادی شده، مجبور بوسیله سفر به هند می شود. این سفر، شرایط کامل قوم را دچار دگرگونی های عمیق می کند.

اتفاقاتی که در غیاب عموی فانی می افتد، خاطرخواهی او و ادوارد را بی آرامی دستخوش تحول می کند. برای خواندن اتفاقات ناگوار و عجیبی که برای فانی می افتد، حتما کتاب منسفیلد پارک را بخوانید. اما



اما، یکی از کتابهای ویکتوریایی جین است. این رمان، تضاد های زیبنده توجهی با پس اساس سایر تاریخچه های او دارد. اما، شخصیت اصلی این داستان، برخلاف سایر شخصیت های تاریخچه های آستین که افراد فقیر و با مشکلات زیاد هستند، دختر ای زیبا، میلیونر و باهوش است و درون تمام زندگی در شادکامی بوده است. او برخلاف شخصیت های اصلی سایر کتابهای جین، لوس و دچار خودشیفتگی است و رد هایی از خودخواهی دارد.

شعر اما، ادبیات زنان و احساسات آنها در عصر ویکتوریاست. این تاریخچه با بود آنکه در اطراف ویکتوریا نوشته شده است، تاریخ مصرف ندارد. چرا که با عمیق ترین عواطف انسانی سروکار دارد. این کتاب، از آن دسته تاریخچه هایی است که بعد از خواندنش، هرچند لمحه یک کود به آن ضابطه می زنید و مدخل های آن را مرور خواهید کرد. وسوسه

تشویق یا ترغیب، ادبیات دختری است که در محدودیت ها و مشکلات مختلفی عمر می کند. ان الیوت، شخصیت اصلی این داستان، دختری موقر و شرمسار است. او که سابقه ربط ای ناموفق و شکست خورده دارد، با خودش عهد بسته است که دیگر هرگز دانا وفاق ای جدید و عاشقانه نشود.

ولی چه چیزی می تواند دختری با شخصیت او را به عشق و بستگی عاشقانه انگیزش کند؟ نورثنگر ابی

کاترین مورلند، قهرمان داستان نورثنگر اشکبار است. او در خانواده ای مرفه و پرجمعیت زندگی می نرم. فرع او به داستان و روایت های عاشقانه، یکی از ویژگی های مهم او است. کاترین دختری ملیح و بالنده است که هرچه از رشدش میگذرد، بیشتر مورد توجه صبر می گیرد.

او که منتظر سفر و زندگی های شلوغ است، بوسیله ایالت سیر می کند تا عمر جدیدی را امتحان کند. اما چیزی نمی گذرد که دختر سهل دل داستان ما، می فهمد که دنیا، مغایرت های زیادی با دنیای داستان ها و تاریخ هایش دارد.

رمان های جین آستین، جدا از زمان، مکان و بافتن فرهنگی شان، با احساسات و درونیات انسان سر و کار دارند. خواندن این تاریخ ها می توانند برای شایسته کردن هایی، شما را از دغدغه ها و روزمرگی هایتان استثنا کنند و بوسیله دنیای جذاب انسان های قرن هجدهم ببرند. مسائل زنان، عشق و احساسات، خانواده و روابط انسان ها، محوری ترین موضوعات مطرح شده درون این کتابها هستند. بی دلیل نیست که هنوز هم، پس از دو قرن، همچنان کتاب های جین آستین، خنیاگر خاص خودشان را دارند و درون صدر کتابهای پرفروش دنیا فراغت دارند. داخل امتداد بخوانید: کتاب جنس ضعیف؛ گزارشی از وضعیت زندگی نسوان در کشور های متنوع
  • ۹۸/۰۴/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی