جورچین دکور

پروگرام نویسی را می نبوغ سبکی از هنر دانست. شاید تو حال حاضر تعداد اضافی پروگرام نویس وجود داشته باشند؛ اما قطعا تعداد آن دسته ای که اصولی اقدام به توسعه ی محصولات نرم افزاری می کنند، بیش کمتر است. در امتداد ۵ نکته ی سهل و بنیادین را نرم کردن می کنیم که با رعایت آن ها می توانید تا معادل زیادی چونی امر و کد های خود را اضافه دهید.۱. کدنویسی بدون سبک و ساختار

توافق بر ساختار کد در مقیاس بزرگتر (معماری) و سبک کد تو مقیاس کوچک حکم ضروری است. گاهی توسعه دهنده ها بدون تعیین این موارد پروژه را مقدمه می کنند و با گشادگی پروژه، مدیریت آن شاق می شود.

همچنین برملا بودن سنخ ساختار و استیل کدنویسی هنگام کار تیمی، علت آسان تر شدن اداره ی کدها و پروژه می شود.۲. نسخه برداری (Copy-pasting) کورکورانه از کدها

بدون وسواس همگی ما از کدهای موجود در اینترنت استعمال می کنیم. درحقیقت، مصرف مجدد از کد هوشمندانه ترین ایده تراشیدن. خلال استفاده از کدهای موجود درون اینترنت، اجرا شدن آن را وارسی کنید. با اجرا شدن کدهای موجود داخل اینترنت، فرصت یادگیری را از خود سلب کرده اید.

دلیل خیز وجوی کد، ندانستن سیاق ایفا کار یا صرفه جویی داخل دم است. مجاهدت کنید کدهای استعمال شده در یواش افزار را بفهمید. برای این کار نیازی بوسیله متعاقب کردن شیار بوسیله خط کدها نیست و عزب کافی است رویکرد استفاده شده در نرم ابزار را حساسیت کنید.

 شروع مراحل تولید و کدنویسی از ابتدای پروژه، جهت ساده نمدار شدن دستور کار می شود.۳. شب بیداری

اکثر توسعه دهنده ها درشب بوسیله کدنویسیمی پردازند. آن ها در طول روز تمرکز کمتری کنار کار خویشتن دارند و اندک بوسیله فعالیت و کدنویسی می پردازند. ترقی دهنده ها در شب زمان بیشتری برای کامپایل و عیب یابی برنامه دارند و نیز هیچ ملاقاتی تو آن زمان ندارند.

چرا شب ها؟ بجهت شب ها تنها هستند و می توانند تمرکز بیشتری روی برنامه داشته باشند. به همین برهان است که اغلب برنامه نویسانشب ها بیشترین تولید را دارند.مقاله های مرتبط:جوهر ها و راه حل های مشکل عدم تمرکزافزایش تمرکز با تمرین های ذهنی

از دیگر دلایل شب بیداری این است که توسعه دهنده ها هنوز مجبور هستند صبح ها بوسیله محل حکم خود بروند. بیدار ماندن در اواخر شب، موجب تکثیر خستگی و استرس می شود. بدون خواب کم ارزش و کافی، مسائل فکری و فیزیولوژیکی می تواند چرخه های تقویت کننده ی منفی خود را مثل فرسودگی، افسردگی، مصیبت ها و... ایجاد کند.

راه حل این است که بوسیله طور منظم شب ها خوب بخوابید، استراحت کنید و یاد بگیرید چگونه در طول روز تمرکز کافی داشته باشید.۴. فقدان مستندات

در ابتدا باید بدانیم جمع آوری اسناد و مدارک برای یک نرم افزار بسیار باطراوت است. نبودن اسناد موجب ایرادات فنی و درآینده جلوگیری کننده توسعه ی آن می شود.

چنانچه توسعه دهنده ها تلاش بیشتری برای مستندسازی فعالیت های خود اجرا دهند، علت سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی و توسعه ی دستور کار می شوند که در ادامه افزایش توانایی، سرعت و کارآمدی توسعه دهنده را به همراه خواهد داشت.۵. نوشتن کد بدون تست کردن

با کنار گذاشتن مناقشه در مورد جوانب مثبت و منفی توسعه ی آزمون محور (Test-driven development)، داشتن برخی از آزمایش ها بیش ضروری است.

برخی ترجیح می دهند از ابتدای اول یک برنامه تست ها را ارتکاب دهند، فداکار دیگر پس از اتمام کدنویسی نرم ادوات را تست می کنند. در هر صورت باید نرم افزار را تست کنیم و ایرادات آن را برطرف کنیم.

داشتن آزمونی خوب، توسعه دهندگان را ترغیب می یواش تا با اطمینان بیشتر و ایرادات کمتر، تغییرات را اعمال کنند و مشکلات ساختاری را تو کدها برطرف کنند. این امر باعث افزایش سرعت تیم می شود و اجازه می دهد دستور کار ی بهتری به کاربر نهایی تحویل داده شود.

ازاین پس به سر ها و رفتارهای خود توجه کنید و سعی کنید طریق های کریه خود را سازش کنید تا به یک الگوی ثابت برای شما تغییر شود.بیشتر بخوانید:چگونه مهارت تفکر انتقادی را در تیم خود ترقی دهیم؟مایکروسافت توان های جدید Teams را معرفی کردنتایج تحقیقات مایکروسافت از افزایش بهره وری درصورت تعطیلی سه گانه روز تو هفته حکایت می کندنتایج یک پژوهش: شکست، پیش حاجت عمده موفقیت استچرا متعاقب کردن فرع و اشتیاق تو کسب وکار بغرنج است؟
  • ۹۸/۰۹/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی