جورچین دکور

بلوتوث و وای فای سال ها است که به نشانی استاندارد اصلی ارتباطات نظیربه همانند (Peer to Peer) فعالیت می کنند و آن طور که به دید می رسد کم ناچیز درون مسیری قدم برمی داریم که به جایگزینی آن ها با فناوری جدیدی منتهی می شود. درحال حاضر حتی شرکت های اپلو گوگل نیز بخاطر سرویس های ارجاع داده ی خود یعنی AirDrop و Nearby Share متکی بر فناوری های بلوتوث و وای فای هستند. دو فناوری موردبحث همواره درحال بهبود به روزرسانی شدن هستند تا به شکلی برازنده اتکاتر امکان وابستگی دستگاه ها را حاضر کنند و قابلیت های بیشتری نمایش دهند.

استانداردی دیگر برای ارتباطات نظیربه بسان ناچیز کم ظهور کرده و مقدور است داخل آینده ای که فاصله ی زیادی با آن نداریم، جای بلوتوث و وای فای را بگیرد. از راحتی معلوم گوگل می خواهد از همین حالا به طور جدی سراغ مصرف از فناوری جدید برود. رسانه ی XDA-Developers به تازگی جزئیات مربوط به یک API رسمی فرا پهن باند (Ultra-Wideband) را در پروژه ی متن باز اندروید (Android Open Source Project) برملا کرده است. این API حاوی مشخصه هایی است که اعلام می کنند گوگل قصد دارد تو نسخه های بعدی اندروید به شکلی بهتر از فناوری فرا پهن باند پشتیبانی کند. 

XDA-Developers می نویسد: «API موردبحث راهی برای انجام کارهای مبتنی بر فناوری فرا پهن باند همانند استعلام توانایی های دستگاه و گلچین فاصله و زاویه ی بین دستگاه محلی و دستگاه بی سیم را نمایش می دهد». 

فراموش نکنید فناوری فرا پهن باند با فناوری فرا پهن باند موج میلی متری 5G اپراتور آمریکایی ورایزن فرق دارد. فناوری فرا پهن باند به جای استعمال شدن بخاطر برقراری ارتباطات از راه دور، برای ایجاد تماس بین دو مایه که نزدیک بوسیله اندوه هستند مورداستفاده فراغت می گیرد و قابلیت هایی بسان گلچین دقیق مکان و امکان انتقال داده را فراهم می کند. این موضوع باعث می شود فرا پهن باند فناوری ایدئالی بخاطر جایگزینی با بلوتوث و وای فای و به نعوظ طاسی ارتباطات نظیربه بسان باشد.

کارشناسان نیز می گویند فناوری فرا پهن باند کاربرد محسوسی در مملکت یاینترنت اشیاء (Internet of Things) دارد. اپل مقدماتی شرکتی بود که سراغ استفاده از فناوری فرا پهن باند رفت و آن را درون آیفون ۱۱قرار رحم. سپس طالع به سامسونگرسید تا با گوشی های سری گلکسی نوت ۲۰قدم درون مسیری متشابه بردارد. مقاله ی مرتبط:سامسونگ سرو SmartThings Find را با فناوری فرا پهن باند معرفی کرد

درحال مجهز مصرف فرا پهن باند درون گلکسی نوت ۲۰ به توان Nearby Share ختم می شود. این فناوری همچنین در اپلیکیشن SmartThings Find سامسونگ برای ارتباط با دیگر دستگاه های سری گلکسی و مکان یابی آن ها استفاده می شود. سامسونگ پیش تر اعلام کرده است که دستور کار های اهمیت برای فناوری فرا پهن باند تو قاعده می پروراند. طراحی API عام توسط گوگل باعث می شود مسیر دیگر باهم اتحاد کردن های گوشی ساز برای روی آوردن بوسیله فناوری فرا پهن باند با سختی کمتری همراه باشد.بیشتر بخوانید:۲۰۰ سازمانی مدخل بازرسی بر محتوای فیسبوک از این شریک شدن شکایت می کنندگوگل سه گانه ویجت جدید برای iOS 14 منتشر کردسرویس بازی ابری گوگل استیدیا به زودی درون وارستگی کاربران iOS راحتی خواهد گرفتجدیدترین دودل گوگل به بنوآ مندلبرو، پدر هندسه فراکتالی، اختصاص یافتآیا تحول اندازه پنجره اپلیکیشن های اندرویدی در Your Phone ویندوز ۱۰ ممکن می شود؟
  • ۹۹/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی