جورچین دکور

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

همان نعوظ که انتظار می رفت وان پلاس 7T پرو به همراه نسخه مک لارن با بهره مندی از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و بازگشت دوربین پاپ آپ معرفی کردن شد. در قضیه رویداد رونمایی این گوشی هوشمند در لندن، پیت لاو مدیرعامل وان پلاس تو مورد گوشی های هوشمند تاشدنی اظهارنظر جدیدی را مطرح کرد. 

پیت لاو پارسا است که استفاده و موارد استفاده ی فرم فکتور مایه های تاشدنی هنوز بوسیله رخساره بی پرده محسوس نیست. در خراج وان پلاس هنوز تصمیم روشنی در مورد ترقی چنین گوشی های هوشمندی ندارد. مدیرعامل وان پلاس معتقد است: فناوری مربوط به گوشی های هوشمند تاشدنی هنوز به بار ی تکلیف نرسیده است.



مقاله های مرتبط:Oxygen 10.0.1 مبتنی پیاده شدن اندروید 10 برای گوشی های قوم وان پلاس 7 منتشر شدوان پلاس وان چگونه تعریف جدیدی از گوشی های هوشمند ارائه کرد؟

در واقع وان پلاس قصد دارد به جای تمرکز پیاده شدن ترقی ی گوشی های هوشمند تاشدنی، روی فناوری نمایشگرهای با قیمت بوسیله روزرسانی ۹۰ هرتز و دستگاه هایی با توان پشتیبانی از شبکه ی 5G و فناوری های نوین دیگر تمرکز کند. پیت لاو تو ادامه ی گفتگو های خود اعلام کرد که وان پلاس سرود دارد سال آینده، دستگاه های بیشتری با قابلیت اتصال بوسیله شبکه ی اینترنت اولاد پنجم شناساندن و روانه ی بازار درنگ. 

با این وجود برای کشورهایی همچون هند که هنوز از شبکه ی 5G پشتیبانی نمی کنند، کماکان گوشی های هوشمند 4G عرضه خواهد شد. پیت لاو اخبار کرد:بوسیله عنوان مثال، در کشورهایی شبیه هند که تا سال آینده امکان اتصال به شبکه ی 5G برای گوشی های هوشمند وجود ندارد، قابلیت های دیگری معرفی خواهیم کرد. در واقع سعی داریم بخاطر بازارهای مختلف، محصولاتی شایان ارائه کنیم. 

وی داخل امتداد اضافه کرد: صحبت غلام داخل تک دستگاه های سری پرو خواه سری T خواه هر دستگاه دیگری با نبوغ همراهی به شبکه ی 5G زدودن. وان پلاس داخل حال بررسی وضعیت و فرصت های کم ارزش موجب ترقی ی دستگاه های با قابلیت یکدلی به شبکه ی 5G است.

سال آینده گوشی وان پلاس ۸ معرفی کردن می شود و احتمالا تماشایی عرضه ی نسخه ی 5G این دستگاه بسان وان پلاس ۷ پرو برای بازارهایی که از اینترنت قبیله پنجم پشتیبانی می کنند، خواهیم بود.بیشتر بخوانید:وان پلاس 8 پرو عاری دوربین پاپ آپ و با روزنه دوربین سلفی روی نمایشگر معرفی می شودکوالکام برای جهیز عامل اینترنت اشیاء مایکروسافت Azure Sphere، خراش می سازدOxygen 10.0.1 مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی های خانواده وان پلاس 7 منتشر شدردمی K30 به نمایشگر دارای حفره و فناوری 5G مجهز خواهد شداپل در آیفون های 2022 از مودم 5G اختصاصی خود استعمال می یواش
پیش تیز تماشاچی بودیم که دانشمندان مغز خوک ها را تا چندین ساعت پس از مرگ زنده نگه داشتند. اکنون، دانشمندان ژاپنی شکاف های ریزی از مغز موش تمهید کردند و آن ها را بوسیله مدت ۲۵ روز زنده نگه داشتند. این فقره به میزان متناسب توجهی بازه ی زمانی را که در آن مغزهای جداشده می توانند عملکرد خود را حفظ کنند، بسط داد که بوسیله نوبه ی خود می تواند موجب پیشرفت استیناف های مرتبط با آزمایش داروها شود.

نکته ی بنیادی این موفقیت، سیاق متاخر حی نگهداشتن بافت ها وجود که محتوی ترکیبی از نوع خاصی از پوست و یک دستگاه اصلاح شده ی ریزسیال (میکروفلوئید خواه میکروسیال) وجود. تو مایه های ریزسیال، از کانال های ریزی برای تحویل مایعات به بافتن ها استفاده می شود که نسبت به ظرف های کشت معمول آزمایشگاه مزایای قابل توجهی دارند. علاوه بر میلیونر بودن دقت بیشتر تو تحویل مایعات، دستگاه های مذکور زیبنده تنظیم تر هستند، می توانند از رفتارهای خاص سلول تقلید کنند و احتیاج به حجم نمونه ی کمتری دارند. این حکم مطالعه ی تعاملات سلولی را آسان تر می یواش. ولی نکته ی مهم درمورد بررسی ی چگونگی واکنش سیستم های بدن دربرابر تغییرات مختلف آن است که برای دیدن اثرات طولانی مدت هر عامل، فقط چند روز کافی ازاله. این همان جایی است که اسلوب های کنونی که درون آن ها از دستگاه های ریزسیال برای زنده نگهداشتن سیستم های سلولی استفاده می شود، با مشکل مواجه می شوند. درون این رابطه، سیلان ی مهم حفظ کردن اعتدال است. بافت های جداشده از بدن به سرعت خشک می شوند، بنابراین باید بتوان آن ها را در یک محیط زراعت مرطوب تازه نگه داشت و مواد مغذی را بوسیله آن ها رساند؛ ولی رطوبت زیاد، عایق از تبادلات گازی شده و درنهایت بافتن ها درون مایع غرق می شوند و از بین می مسئله. این همان مشکلی است که پژوهشگران ژاپنی راه حلی بخاطر آن معلوم کرده اند.



دستگاه طراحی شده به وسیله ی پژوهشگران ژاپنی، سهل ولی هوشمند است. این وسیله از یک کانال ریزسیال نصف تراوا تشکیل شده که با غشای جعلی تراوا و دیواره های جامد احاطه شده است

نوع دیواره های جامد از پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) است که یک پلیمر سیلیکونی ارگانیک بوده و معمولا داخل دستگاه های ریزسیال مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین به جای اینکه لیف بوسیله طور دائم درون حمامی از محیط کشت صبر گیرد، چیز ابکی ازطریق کانال ها جریان می یابد و از غشای تراوا عبور می کند و لطافت بافتن را مهیا کرده و در نسب حال امکان تبادلات گازی بین سلول ها همچنین حیات دارد. این سیستم سهل به نظر می رسد اما پژوهشگران می گویند رسیدن به طرح بازپسین چندان میسر نبوده است. نوبوتوشی اوتا، از مرکز پژوهشی RIKEN می گوید:مقاله های مرتبط:دانشمندان مغز خوک ها را تا چند زمانه پس از اجل حی نگهداشتنددانشمندان فیروز به زنده نگهداشتن ریه ها درون بیرون از بدن شدنددانشمندان مغز انسان و موش سایبورگ را بوسیله هم متصل کردندکنترل جریان محیط کشاورزی دشوار بود زیرا کانال های ریزی که بین دیواره های PDMS و غشای متخلخل تشکیل می شد، غیرعادی بود. با این حال، ما پس از آزمون و خطای غشای متخلخل و انتظام جریان های ورودی و خروجی توانستیم موفق شویم.

پژوهشگران از قطعه ی کوچکی از مغز که هسته ی سوپر اکیاسماتیک (SCN) معروفیت دارد و مسئول حفظ کردن ساعت شب هنگام نصیب و ریتم های بیولوژیکی است، استعمال کردند. سلول های عصبی موجود در SCN، با جابه جایی پپتیدها و مولکول های کوچک بین سلول ها، اطلاعات مربوط به محیط را مبادله و همگام سازی می کنند. این فردی موجب می شود SCN برای معاینه ی تعاملات سلولی ایده ال باشد. موش هایی که از SCN آن ها بخاطر آزمایش کاربرد شد، ازنظر ژنتیکی بوسیله سیاق ای تصحیح شده بودند که فعالیت ریتم شبانه روزی معز آن ها با تولید یک پروتئین فلورسنت همراه باشد، بنابراین هنگام فعالیت طبیعی این سلول ها، نور فلورسنت تولید می شد که پژوهشگران قادر به امتیاز آن بودند.



مقابل گزارش پژوهشگران، لیف هایی که در محیط کشت متاخر قرار داشتند، به مدت ۲۵ روز حی بودند. این در حالی بود که داخل قسمت قسمت کردن کنترل، پس از ۱۰ ساعت، میزان فعالیت سلول ها به ۶ درصد کاهش پیدا کرد. البته ۲۵ روز، زمان ازبین رفتن بافت ها نبود بلکه این زمان، خال ی پایان درنظر گرفته شده بخاطر این آزمایش بود. پژوهشگران معتقدند که داخل رخساره امتداد ی آزمایش، این بافتن ها تا بیش از ۱۰۰ روز قادر بوسیله زندگی بودند؛ این همان چیزی است که آن ها قصد دارند در آزمایش بعدی خود امتحان کنند. آن ها بر این باورند که روش مذکور می تواند بخاطر طولانی بافت ها و خیر فقط بافت عدد تک استفاه صبر گیرد و نیز بخاطر پرورش اعضای انسانی رشدیافته در آزمایشگاه همچنین به کار می آید. اوتا می گوید:کاربرد این اسلوب فراتر از لیف های برون کاشت شده ی حاصل از حیوانات است. این راه همچنین می تواند پژوهش های مرتبط با تن زایی را ازطریق کشت بلندمدت و مشاهده ی اینکه برای نمو بافتن ها و هیکل ها چه چیزهایی ضروری است، گشایش بخشد.

نتایج این مطالعه تو روزنامه ی Analytical Sciences منتشر شده است.بیشتر بخوانید:مرد فلجی به کمک اسکلت خارجی کنترل پذیر با ذهن توانست راه برودترامپ به هواوی برای صدور مجوز سودا کالاهای غیرحساس چراغ سبز نشان دادآزمایشات آنن چنسلر، درمان بیماری ها را با مصرف از داروهای فضایی امکان پذیر کردسندرم داون و هرآنچه باید درباره آن بدانیداستفاده از فیزیک در مبارزه با عطارد
به گفته ی چند گوهر مطلع، دولت ترامپ عزم دارد به زودی  مجوزهایی را برای شرکت های آمریکایی صادر کند تا به موجب آن ها باهم اتحاد کردن ها بتوانند فداکار کالاهای غیرحساس را به هواوی، غول مخابراتی چین بفروشند. این فعالیت دولت ترامپ تو پیاده شدن از سرگیری مذاکرات تجاری که استراحت است این هفته عارض گیرد، می تواند تنش های بین دو طالع را کاهش دهد.

هفته ی گذشته، ترامپ در جلسه ای  به درخواست های برخی از شریک های آمریکایی بخاطر دریافت مجوز فروش کالا به هواوی چراغ سبز مدال عدالت. این مجوزها که به چند شرکت های آمریکایی داده خواهد شد، میانبری بخاطر آن ها ابداع می درنگ تا بایکوت هایی که امسال نوبت ترامپ پهلو هواوی اعمال کرده، پیاده شدن فعالیت شریک شدن های مذبور تأثیر نگذارد.مقاله های مرتبط:کوالکام بوسیله همکاری تجاری با هواوی دنباله می دهدهواوی با بود بایکوت های آمریکا بوسیله پیشتازی در حوزه 5G ادامه می دهدامکان دسترسی به اپلیکیشن و درخت سرو های گوگل پلی از طریق LZPlay بخاطر میت 30 پرو دیگر وجود ندارد

ترامپ در ماه مه امسال به دلیل نگرانی هایی که تو مورد پناه ملی داشت، هواوی و تعداد زیادی از همدستی های وابسته به آن را تو فهرست سیاه صبر رحم. این غرض باعث می شد تا هواوی نتواند بدون داشتن مجوز دولت آمریکا از شریک های آمریکایی مشابه گوگل و میکرون (Micron) رخت خواه خدماتی نظیر به روزرسانی فناوری خریداری نرم.

اما در واقع این تصمیم نظریه نشد برای اینکه دولت ترامپ اجرای آن را به تأخیر انداخت تا شرکت هایی که بخاطر هواوی قطعات و خدمات تأمین می کردند، یا باهم اتحاد کردن هایی که مشتری محصولات هواوی بودند بتوانند جایگزین مناسبی مشهود کنند. نکته این است که قیام بزرگ تجاری بین چین و آمریکا نقش مهمی در این تحریم ها دارد. از طرفی چین، هواوی را بخش حقیقی برنامه ی بلندپروازانه اش بخاطر ساخت نسل بعدی شبکه های بی سیم موسوم به 5G می داند.



دولت ترامپ در ماه ژوئن و پس از بازدید با ژی جین-پینگ (Xi Jinping)، مهتر جمهور چین، گفته وجود که به شرکت هایی آمریکایی مجوزهایی خواهد داد تا بتوانند برخی از کالا و خدمات را به هواوی بفروشند؛ اما در ارتکاب از آن زمان تاکنون هیچگاه مجوزی صادر نشده است. بوسیله نظر می رسد ترامپ منظور داشته است حق صدور این مجوزها را بوسیله عنوان تجهیزات مرطوب ای تو مذاکرات تجاری با چروک تو مشت بگیرد.

یکی از سخنگویان وزارت تجارت آمریکا که مسئول این مجوزها است، درون ایمیلی گفته: «تا این لحظه، شرایط تغییری نداشته است.»

غرض نصیب و قسمت برای تأیید مجوزها می تواند راه را برای مصالحه تجاری بین دو ناحیه متصل درنگ. مذاکره کنندگانی از آمریکا و چروک استراحت است در هفته ی ساری داخل واشنگتن با حزن دیدار کنند تا سیزدهمین دور مذاکرات تجاری را عمل دهند. مذاکره کنندگان گره قصد دارند با هماهنگی قضا و قدر چین، مواردی را تک بررسی و توافق قرار دهند که تو پاسخ بوسیله انتقاد ترامپ از عملکرد اقتصادی چین است.

ترامپ گفته است که در ماه جاری تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را تا ۲۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد رحم و اگر چین امتیازاتی را که واشنگتن درخواست کرده نپذیرد، تو ماه دسامبر استاندارد تعرفه ها را بالاتر خواهد برد. اما برخی از اعضای دولت ترامپ با افزایش تعرفه های گمرکی ضد هستند و بیشتر مشتاقند که ترامپ بپذیرد بوسیله جای افزودن تعرفه ها، توافق محدودتری با قضا و قدر گره انجام دهد تا شاید پایانی بر شورش تجاری بین این دو ملک باشد که زیاد از یک سال پیش آغاز شده است.



هنوز معلوم زدودن که ترامپ با یک سازش محدودتر موافقت خواهد کرد؛ یا اصلا انعقاد چنین قراردادی ممکن است خواه نه. چین تا امروز با بسیاری از خواسته های آمریکا برای ابداع تغییرات بیشتر در ساختار اقتصادی اش مخالفت کرده است.

تأیید مجوزهایی برای همکاری های آمریکایی که به آن ها اجازه می دهد کالاهای عمومی را به شرکت هواوی بفروشند، نشانه ای از حسن نیت تغبیر می شود؛ اما ممکن است داخل عمل محدودیت های زیادی داشته باشد. با وجود بایکوت ها بسیاری از همدستی های آمریکایی به خرید کالاهای خود به هواوی امتداد دادند. آن ها برای این امر وضع هایی را یافتند که بتوانند از چسباندن برچسب «پیدایش آمریکا» روی محصولاتشان خودداری کنند. نکته این است، کالاهایی که در بیرون از مزار آمریکا ساخته می شوند، پیدایش آمریکا محسوب نمی شوند و این شرکت ها توانسته اند این محصولات را به هواوی بفروشند.

سانجای مهروترا (Sanjay Mehrotra)، مدیر اجرایی شرکت آمریکایی میکرون که تولیدکننده ی خراش است، تو گزارشی داخل ماه ژوئن گفت که این شرکت پس از اعمال محدودیت ها بخاطر مدت کوتاهی ارسال محصولاتش به هواوی را ایستا کرده ؛ اما پس از بررسی مکرر قوانین فهرست سیاه به این نتیجه گویا اند که براساس این قوانین می توانند بوسیله نعوظ قانونی به فروش برخی محصولاتشان به هواوی ادامه دهند.



با اینکه این بایکوت ها کاملاً مؤثر نبوده است، باز غم هواوی نتوانسته است لایسنس آخرین نسخه ی اندروید را دریافت کند و در نتیجه جدیدترین گوشی های Mate 30 این همکاری بدون خدمات گوگل دانا بازار می شود.بیشتر بخوانید:مقایسه سرعت آیفون 11 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس و هواوی جای پا 30 پرواپل به دنبال پس گرفتن جایگاه خویشتن از هواوی در راسته موبایل استگوگل: از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ تمامی گوشی ها باید با اندروید 10 راهی میدان شوندایالات متحده از فیسبوک می خواهد تا رمزنگاری در واتساپ را غیرفعال کندامکان دسترسی به اپلیکیشن و سرویس های گوگل پلی از ضابطه LZPlay برای میت 30 پرو دیگر وجود ندارد
مایکروسافت اعلام کرد مرام گذاری دستور کار ی ایرباند، اتصال ۴۰ میلیون نفر به شبکه ی جهانی اینترنت تا ژوئیه سال ۲۰۲۲ است. این برنامه که سال ۲۰۱۷ با شعار یکدلی افراد بیشتر در ایالات متحده راه اندازی شد، به سمت مناطقی از آمریکای لاتین و مناطق جنوبی صحرای بزرگ آفریقا گسترده خواهد شد.

در حال فراهم مایکروسافت در ایالات متحده از TVWS (طیف فرکانس های بلااستفاده ی رادیو تلویزیونی) روی فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز برای اتصال ۳ میلیون شهروند این ملک به شبکه ی اینترنت مصرف می بطی ء.



مایکروسافت برای الحاق به هدف جدیدش درون سطح بین المللی باید علاوه پهلو TVWS از فناوری های نوآورانه ی جدید هم کاربرد کند. این شرکت تصمیم دارد برای بررسی نیازهای نکته سنج هر منطقه، با همدستی های محلی همکاری کند. مایکروسافت نیز می خواهد با شانس های محلی برای برطرف کردن فردی های نظارتی بر فناوری های موجود در آن مناطق اندوه مباحثه نرم. این مشارکت حاجت دارد با ISPهای محلی بخاطر خلق بستر اینترنتی لازم همکاری داشته باشد.

مایکروسافت با افتخار از توفیق هایش در طرح های گسترش بین المللی اینترنت گزارش داده؛ بخاطر مثل این شریک شدن درون کلمبیا پروژه ای با کمک فناوری TVWS راه اندازی کرده که ۲ دبیرستان و ۵ مزرعه را به شبکه ی اینترنت متصل کرده است. این همکاری همچنین به ارائه دهنده های اینترنت درون کلمبیا معاون کرده تا دسترسی ۶ میلیون نفر از شهروندان این کشور به اینترنت را سهل کنند.

مایکروسافت همچنین مظفر شد در غنا، محدودیت های نظارتی شانس روی فناوری TVWS را برطرف کند. این کار دسترسی ۸۰۰ هزار نفر اهالی غنا به اینترنت را میسر خواهد کرد.مقاله های مرتبط:تا پایان سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد از جمعیت کره زمین به اینترنت متصل خواهند بودآینده اینترنت و گذار از امواج الکترومغناطیس به پرتوهای نوری

مایکروسافت تنها شرکتی محو که روی پیوند جهانی به شبکه ی اینترنت تمرکز کرده است. گوگل با طرح «یک میلیارد کاربر اینده» می خواهد افراد بیشتری را داخل سطح جهان بوسیله اینترنت متصل درنگ. فیسبوک هم تمام نیروی خویشتن را به فرمان سپرده تا بتواند افراد بیشتری را تو سطح گیتی به اینترنت همواره کند.

انگیزه ی این شرکت ها بخاطر چنین تنخواه گذاری هایی بسیار ساده است؛ هر کاربر جدید اینترنت تو هر کجای دنیا، یک خریدار بالقوه برای همه ی این باهم اتحاد کردن ها بوسیله شمار می رود.بیشتر بخوانید:ویندوز 10 با پردازنده مبتنی بر آرم؛ مراد چه امتحان ای را داشته باشیم؟چرا مایکروسافت بخاطر دوئو از اصطلاح گوشی هوشمند استفاده نمی کند؟آیا سرفیس دوئو مایکروسافت از دوربین پشتی بهره خواهد برد؟جزئیات پردازنده های متاخر مایکروسافت که با مشارکت AMD و کوالکام ساخته شدندویندوز 10 ایکس منو استارت جدیدی دارد
سیستم ترمز اضطراری خودکار درکنار قابلیت تشخیص رهرو پیاده هرروز در خودروهای بیشتری ارائه می شوند؛ ولی جدیدترین آزمایش های دایره AAA نشان می دهد این سیستم ها هنوز با کارایی ایده آل فاصله ی زیادی دارند. در آزمایشی سه خودرو سدان اندازه متوسط محتوی شورولت مالیبو و هوندا آکورد، تسلا مقیاس ۳ و تویوتا کمری بررسی شدند که همه به سیستم ترمز اضطراری خودکار و ویژگی امتیاز عابر پیاده مجهز بودند. تیم آزمایش این خودروها را دون آزمایش هایی فراغت دادند که شرایط مواجهه ی خودرو با عابر پیاده ی بالغ و کودک را متشابه سازی می کردند که در حال پریدن بوسیله وسط خیابان از بین دو سامان پارک شده هستند و خودرو ناگهانی درون یک مکان می پیچد و با یک عابر پیاده و دو عابر پیاده ی ایستاده درکنار جاده مواجه می شود. 



نتایج این آزمایش نشان می دهد سیستم امتیاز عابر پیاده هنوز کارایی لازم را ندارد. درون آزمایش نخست که در سرعت ۳۲ کیلومتربرساعت ایفا شد و یک عابر پیاده را در جلو خودرو قرار دادند، فناوری پیشگیری از حادثه توانست داخل ۴۰ درصد مواقع از بروز اصابت پیشگیری کند؛ ولی هنگامی که این سرعت به ۴۸ کیلومتر بر ساعت افزایش محسوس کرد، تمامی خودروها با عابر پیاده تصادف کردند.

مقاله های مرتبط:عابران پیاده؛ شاق اصلی خودروهای خودران هستندارائه الگوریتمی برای شناسایی عابران پیاده با قدرتی برابر چشم انسان

این تمام ماجرا نیست و سیستم نمره رهرو پیاده در مواجه با عابر کودک حتی عملکرد بدتری از خود نشان رحم و تو ۸۹ درصد مواقع تصادف ایجاد شد. همچنین، در آزمایش دورزدن و مواجهه ی ناگهانی با یک عابر بعد از پیچ همچنین تمامی خودروها با رهرو پیاده اصابت کردند و این سیستم کارایی ای از خویشتن مدال نداد. بوسیله گفته ی موسسه AAA، این جهیز ها تو شب نیز کاملا ناکارآمد هستند و از آنجا که ۷۵ درصد تصادفات مرگبار با عابران در شب پیوستگی می افتد، باید بوسیله این جریان بسیار توجه کرد. 



با حیات نتایج ناامیدکننده ی این آزمایش، AAA همچنان از ترقی و صعود این سیستم ها امن می نرم و منتظر است در آینده خودروسازان سیستم های کارآمدتری روانه ی بازار کنند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون، آمار تصادفات با عابران پیاده داخل آمریکا تکثیر یافته و در حال حاضر، به طور متوسط سالانه ۶ هزار عابر پیاده در آمریکا کشته می شوند.

 بیشتر بخوانید:شارژر خانگی خودروی برقی با ارج ۴۹۹ دلارچگونه در رانندگی طولانی باخبر بمانیم؟گوریلا گلس بوسیله خودروها رسیدنگاهی عمیق بوسیله چراغ LED در خودروهیوندای، کیا و جنسیس از کیسه هوای جانبی جدید استعمال می کنند
پس از ۳ دور تمرینی، رانندگان آویشن های حاضر در فرمول یک ۲۰۱۹ بخاطر گلچین خط تو پیست سوچی روسیه بوسیله میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن چارلز لکلرک از تیم فراری همراه شد. راننده ی موناکویی فراری فردا هم چشمی اصلی گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ را از ایستگاه اول آغاز خواهد کرد. به قفا لکلرک، لوئیس همیلتون از مرسدس و سباستین فتل از فراری قرار گرفتند. گرندپری روسیه چهارمین پول پوزیشن پیاپی لکلرک در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۹ بوسیله شمار می رود.



دور تمرینی اول با عملکرد خوب چارلز لکلرک و مکس وشتاپن پایان یافت؛ تو مشق دوم غصه این وشتاپن و لکلرک بودند که عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند. تمرین سوم که ساعاتی پیش بوسیله پایان رسید، با توفیق لکلرک و فتل از فراری همراه شد تا رانندگان بخاطر جنین ی تعیین خط آماده شوند.



مرحله ی اول تعیین خط فرمول یک روسیه با خبط روبرت کوبیتسا و حادثه برای الکس آلبون آغاز و دقایقی پس ازآن بوسیله دلیل این حوادث، فتنه راکد شد. در این مرحله دنیل کویات، الکس آلبون، روبرت کوبیتسا، جورج راسل و کیمی رایکونن از راهیابی به مرحله ی دوم تعیین خط باز ماندند. 



دور دوم مرحله ی گلچین شیار گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی لکلرک، فتل و وشتاپن دنباله یافت؛ در حالی که لنس استرول، کوین مگنوسن، آنتونیو جوویناتزی، سرجیو پرز و پیر گسلی از راهیابی به کود ی سوم تعیین شیار باز ماندند. بوسیله این نظم رانندگان تیم های مرسدس، فراری، ردبول، رنو، هاس و مک لارن توانستند در مرحله ی پایانی تعیین شیار حضور داشته باشند.

مقاله های مرتبط:گرندپری سنگاپور ۲۰۱۹؛ پیروزی فتل و فراریگرندپری ایتالیا ۲۰۱۹؛ پیروزی لکلرک و فراری در مونزا

در نهایت دور سوم کود ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک روسیه با پیشتازی چارلز لکلرک و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۱/۶۲۸ لحظه به اختتام رسید. پس از لکلرک، راننده ی بریتانیایی مرسدس با ۰/۴۰۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. پس از لوئیس همیلتون همچنین فتل با ۰/۴۲۵ تضاد نسبت به طلایه درون مکان ثالث گلچین خط گرندپری فرمول یک روسیه ایستاد. مکس وشتاپن، والتری بوتاس، کارلوس ساینز، نیکو هالکنبرگ، لندو نوریس، رومن گروژان و دنیل ریکیاردو همچنین تو ایستگاه چهارم تا دهم فراغت گرفتند. وشتاپن به دلیل تعویض پیشرانه، مشق ی فردا را از ایستگاه نهم آغاز خواهد کرد.

رتبهرانندهتیم۱چارلز لکلرک فراری۲لوئیس همیلتون  مرسدس۳سباستین فتلفراری۴مکس وشتاپن ردبول۵والتری بوتاسمرسدس۶کارلوس ساینزمک لارن۷نیکو هالکنبرگرنو۸لندو نوریسمک لارن۹رومن گروژانهاس۱۰دنیل ریکیاردورنو

جنین ی اصلی فرمول یک روسیه ۲۰۱۹، یک شنبه ۷ نرمی  ماه ۹۸ از زمانه ۱۴ و ۴۰ دقیقه به دم تهران آغاز خواهد شد.بیشتر بخوانید:گرندپری سنگاپور ۲۰۱۹؛ پیروزی فتل و فراریتعیین شیار گرندپری سنگاپور ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن لکلرکمایکل شوماخر از کما بیرون شده و دانا استگرندپری ایتالیا ۲۰۱۹؛ پیروزی لکلرک و فراری در مونزاگرندپری بلژیک ۲۰۱۹؛ اولین پیروزی لکلرک درون فرمول یک
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAحدودGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOO۹GHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOON سال پس از معرفی تسلا مدل S، پورشه نیز موفق به ساخت یک خودروی اسپرت ۴در با پیشرانه ی طولانی برقی شده است هرچند. که روی کاغذ، هنوز غم می استعداد تفوق های متعددی بخاطر مقیاس S S درون برابر تایکان برشمرد؛ ولی نوآوری های موجود در اولین محصول الکتریکی پورشه، تحسین برانگیز و نادر هستند.



از دیدگاه مهندسی، پیدایش یک خودروی الکتریکی هماهنگ با استانداردهای جهانی و سلیقه ی میدان عمومی، چالشی بسیار مبصر و پرهزینه است. از یک سو، هنوز غول های خودروسازی دنیا به تجربه ی کافی در نقشه کشی و تولید نمونه های برقی نرسیده اند و از سویی دیگر، نیاز بوسیله قطعات جدید با فناوری های تازه بخاطر برندهایی که سال ها محصولات احتراقی بنزینی و دیزل می مصنوع اند؛ میلیاردها دلار هزینه دارد. باید توجه داشت، تا اینکه برترین خودروسازان جهان بی قراری امروزه برای ساخت یک خودروی مدرن بنزینی با پلتفرم و قطعات جدید، به چند سال زمان و میلیاردها دلار بودجه نیاز دارند. با این اوصاف، می نبوغ رونمایی از تایکان را اتفاقی بنیادی تو تاریخ خودروسازی جهان دانست.رادیکال ترین محدودیت های تایکان

سدان الکتریکی و اسپرت پورشه تو نسخه ی توربو S، خودرویی با جهیز ۴ چرخ محرک است که ۷۵۰ اسب دود قدرت دارد و ۲.۶ ثانیه بعد از مطلع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد. تایکان از باتری هایی با ظرفیت ۹۳.۴ کیلووات زمانه استعمال می کند که پس از شارژ کامل، انرژی کافی بخاطر رانندگی تا مسافت ۴۵۰ کیلومتر فراهم می کنند. ولتاژ فرمان سیستم صاعقه تایکان، حدود ۸۰۰ ولت است که در مقایسه با صاعقه شهری (۲۲۰ ولت تک فاز و ۳۸۰ ولت سه فاز) فراتر از صدای زیر مردانه خواهد بود. خودروهای تسلا، از ولتاژ ۳۵۰ تا ۴۰۰ ولت استعمال می کنند و محصولات پلاگین هیبرید مرسدس بنز یا بی ام و هم، ولتاژ فقره ۴۸ تا ۱۰۰ ولت دارند.



باتری های تایکان در صورت وحدت به شارژرهای قدرتمند مخصوص خودروهای برقی، مثل معیار های تاسیس شرکت های یونیتی یا الکتریفای امریکا (Electrify America) در زمان ۲۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت، شارژ می شوند. نیز می توان با ۵ دقیقه یگانگی به شارژر، انرژی لازم بخاطر رانندگی تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر فراهم کرد.



دیگر نکته ی مهم درون تایکان، استقامت بالا خلال رانندگی با نهایت قدرت است که برای یک محصول برقی اهمیت دارد. مهندسان پورشه و خبرنگارانی که در آزمایش تایکان درگاه داشته اند دعوی می کنند؛ این خودرو ۱۰ بار ایفا سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت را بوسیله صورت متوالی و عاری تفاوت درون عملکرد، انجام داده است. همچنین، تست های ۲۴ ساعته از تایکان دامن فشار بالا در پیست ناردو ایتالیا پژمان شده و این سدان برقی، مسافت ۳۴۰۰ کیلومتر را با میانگین سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت طی کرده است. تا نفس ی نگارش این مطلب، پورشه تایکان با زمان ۷ دقیقه و ۴۲ وقت رکورددار سدان های برقی در تاریخ نوربرگ رینگ محسوب می شود؛ درحالی که جگوار XE SV پروژه ۸ با زمان ۷ دقیقه و ۱۸ وقت همچنان سریع ترین استاندارد ۴در ثبت شده داخل نوربرگ رینگ و پورشه 911GT2 RS با رکورد ۶ دقیقه و ۴۳ لحظه (حدود یک دقیقه اختلاف با تایکان) تند ترین خودروی جاده ای دنیا درون جهنم سبز هستند.طراحی بدنه و نمای بیرونی

علاوه بر اصالت برند پورشه که به انزوا بخاطر دلبستگی مندان خودرو، بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است؛ سبک بدنه و زبان نقشه کشی محصولات این شرکت آلمانی هم می تواند برگ برنده ی تایکان در میدان جهانی باشد. سدان تمام برقی پورشه، کاملا پایین تر تأثیر 911 به دیدن می رسد و البته، نسبت به بدنه ی پهن کالبد و لوکس پانامرا، جذابیت اسپرت بیشتری دارد.



با مصرف از تمثال بالا، بوسیله خوبی می قابلیت تضاد و شباهت بین تایکان، پانامرا و 911 را تجرید کرد. حات بدنه و رفعت کاپوت جلو تو تایکان، مثل 911 و البته پایین تر از پانامرا است. محل نشستن شوفر داخل ۳ ثمر پورشه، تقریبا یکسان به دید می رسد و البته به دلیل بالا سقف بیشتر تو تایکان، فضای بیشتری در جوانمردی سرنشینان جلو خواهد حیات. فاصله محورها و طرح سقف در تایکان و پانامرا، شباهت بسیاری زیاد دارند که در نتیجه ی آن، مسافران ردیف دوم این خودروها نیز، وضعیت مشابهی خواهند داشت.



فراتر از محدودیت های مربوط بوسیله ترتیب و جذب مخاطب، تایکان یک سدان برقی است که موتورهای الکتریکی و باتری های سنگین قطع دارد. طراحان این سنخ از خودروها با چالش های متعددی رو به رو هستند که تضاد های بسیاری نسبت بوسیله نمونه های احتراقی ایجاد می کند. علاوه پهلو رعایت استانداردهای طراحی و مباحث آیرودینامیک، تایکان و دیگر خودروهای اسپرت برقی باید اعتدال و تقسیم وزن عالی داشته باشند تا امر پذیری آن ها بوسیله واسطه ی وزن باتری ها خواه گشتاور بالای خراج از موتورهای الکتریکی، بی نظم نشود.شاهکار آیرودینامیک

داخل کمال تعجب، تایکان بهینه محصول جاده ای داخل تاریخ خودروسازی پورشه از نظر آیرودینامیک است. این خودرو با ضریب درگ (شاخص پایداری بدنه در برابر روانی محیط) ۰.۲۲ تولید می شود که برتر از 911 توربو S S با ضریب درگ.۰ ۲۵ خواهد. بود این شاخص برای نسخه های متنوع تسلا S مدل S.با ۰ ۲۳.و ۰ ۲۴، چندان.



متفاوت نیست قامت ی تایکان علاوه پهلو عملکرد ممتاز داخل برابر فشار هوا، نقش مهمی در خنک کاری تجهیزات مختلف. خودرو دارد درون سپر جلو دریچه هایی بوسیله کار رفته اند که رادیاتورهای ارشد دنبال خود را خنک. می کنند همچنین، هوا به جانب لنت ها و کاسه چرخ ها هدایت می شود تا حرارت این جزء از تایکان نیز. کنترل شود حتی شیار عمودی بدنه داخل مادون چراغ های اصلی هم، دارای شیارهایی بخاطر تربیت هوا به تو بدنه است تا کجی و روانی های گردابی پیرامون چرخ ها را کاهش دهد و البته بوسیله خنک کاری این تقدیر. کمک یواش تایکان، فراهم به ترمزهای ۱۰ پیستون با.کالیپرهای ۱۶ ۵ اینچ روی چرخ های جلو است که همراه تایرهایی بوسیله پهنای ۲۴۵ تا ۲۶۵ میلی متر ارایه.



می شوند باتوجه به فقدان اگزوز و جهیز های مربوط به آن در خودروهای برقی، سطح زیر تایکان تماما با سینی پوشانده شده است و حتی تجهیزات تعلیق و فنربندی هم، کاملا. مخفی هستند این شرایط همراه با دیفیوزر مبصر نصب شده تحت سپر عقب، تأثیری مثبت بر گشایش تربیت هوای پایین تر.



خودرو دارد سبک بدنه ی تایکان در پشت که وحی گرفته از محصولات اصیل پورشه است، شرایط بسیار خوبی برای ارجاع فضا از سقف به پشت خودرو حاضر. می کند در این (قسمت،) بال اسپویلر به زیبایی مکنون شده است که می تواند با فرمان شوفر یا خلال کوشا سازی حالت های رانندگی،. خارج بیاید بال عقب تایکان، علاوه کنار اینکه می تواند کاملا خوابیده و پنهان باشد، ۲ حالت شقه افراشته و کاملا ایستاده نیز. خواهد داشت وقتی راننده رفتار به پیشدستی کردن گیری ناگهانی خواه فعال سازی (مود پرقدرت) Performance Mode کند؛ نهنگ متعاقب تماما ارتفاع خواهد آمد و سیستم تعلیق همچنین ارتقا خودرو را کاهش.خواهد داد جهیز مدیریت حرارت و یخ

کاری تایکان امروزه آیرودینامیک و طراحی بدنه، با توجه به مبحث کنترل دما و خنک کاری تجهیزات متنوع خودرو ادا. می شود این موضوع، بخاطر تایکان با ضریب.درگ ۰ ۲۲، ضمن حفظ عملکرد فنی در شرایط رانندگی پیست، نشانه ای از مهندسی پیش رفته ی پورشه در پیدایش خودروهای. برقی است علاوه بر این، باتوجه به مشکلات مربوط بوسیله سیستم های برقی در (دماهای پایین) مثل زمستان شرکت سازنده مجبور بوسیله طراحی سیستم های گرمایشی اختصاصی برای تایکان.





بوده است مهم ترین اجزا در خنک مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تایکان، رادیاتورها و کندانسورها هستند که جلوتر از دیگر تجهیزات، نزدیک به سپر نصب. می شوند باتری های تایکان، درون کف و زیر اتاق نصب شده اند، به همین برهان سیستم سرمایش و گرامایش مخصوصی نیاز دارند تا مستقل از محیط و خصوصا فضای کابین سرنشینان، داخل دمای کم قیمت.

امر کنند رادیاتورهای جلو در طرفین سپر، ول از یکدیگر فقره. می کنند رادیاتور (سمت چپ) جانب راننده مختص سیستم های فنی و رادیاتور سمت راست، متمرکز بر نیازهای سرنشینان و کنترل دمای باتری ها. خواهد وجود سیستم خنک کاری پیشرانه و دیگر تجهیزات مرتبط باعملکرد خودرو، ۳ پمپ (۶)دریچه ولو ، ۲ لم و ۱۰ حسگر حرارتی دارند که با صاعقه DC ولتاژ پایین امر. می کنند استفاده از ولتاژ ۸۰۰ ولت تو خروجی باتری های تایکان، منجر به کاهش جریان و دما ناشی از آن می شود؛ به همین دلیل در سرنوشت های مختلف برگ کاهش ولتاژ و کانورتر.وجود دارند شاسی و

سیستم تعلیق بنابر ادعای پورشه، شاسی تایکان سخت ترین نمونه در میان تمامی محصولات شرکت سازنده تا. امروز است این شاسی برخلاف بسیاری دیگر خودروهای برقی دنیا، ایستگاه ویژه بخاطر باتری ها در داخل. خویشتن ندارد به اشعار بهتر، مجموعه ی باتری ها همراه محفظه ی مخصوص، به عرشه شاسی وصل می شوند و ۲۸ پیچ، اتصال این قسمت را ممکن.

می کند مدیران پورشه نیز ادعا می کنند که تایکان دارای نیکوترین تقسیم وزن و مرکز ثقل در میان تولیدات تاریخ این شریک شدن خودروسازی است که البته با توجه بوسیله وزن ۶۳۰ کیلوگرمی باتری ها و کانورترها که دامن اتاقک حیات دارند،. عجیب نیست حتی پوششی که باتری ها را در خود جای می دهد، بوسیله تنهایی ۱۴۹ کیلوگرم. کمیت دارد این بخش از نمای جانبی هم با آلومینیوم به.قطر ۱ ۵ سانتی متر استقامت شده است تا هنگام تصادفات از گزند با باتری ها.جلوگیری کند استفان کونیگ، مدیر مدل سازی عضو ی تایکان معتقد است که این خودرو، بدون باتری ها و محفظه ی آن، از رویت امن درون تصادفات ضعیف.



خواهد بود مشابه پورشه کاین، تایکان هم از شاسی با قسمت های متنوع مصرف می یواش که مواد متفاوتی دارند و با جوشکاری، خم یا پرچ بوسیله یکدیگر وصل. می شوند آلیاژهای فولاد، مهم ترین ماده ی تشکیل دهنده ی شاسی در تایکان هستند؛ درحالی که آلومینیوم، بیشترین سهم را داخل قطعات. بدنه دارد شاسی تایکان از نظر ظاهری، مشابه پانامرا است؛ ولی فولاد. بیشتری دارد استفان کونیگ دلیل این امر را فقدان پیشرانه ی بنزینی درون تایکان و عدم نیاز به آلیاژ های گران بها آلومینیوم برای کاهش ورود صدا به کابین عنوان.





می کند جهیز تعلیق تایکان، از دیدن مدل سازی و قطعات، شباهت بسیار یدکی به. پانامرا دارد بسیاری از تجهیزات مربوط به فنربندی تایکان با پانامرا مشترک هم پایه خواهد بود که این موضوع، منجر به نفع جویی تو پیش تولید سدان برقی پورشه. شده است البته تنظیم جهیز تعلیق تایکان و تعدادی قطعات آن مختار از دیگر محصولات شریک سازنده. خواهد حیات به عنوان مثال، نزدیک چرخ ها و زیر فنربندی مربوط بوسیله محور جلو، مجرای ۴گوش برای راهنمایی هوا به جانب ترمزها وجود دارد تا خنک کاری این قسمت.گشایش یابد موتورهای

برقی تایکان تایکان توربو از ۲ موتور برقی PMSM استفاده. می کند این موتورها، از نوع سنکرون با روتور آهن (ربای دائم Permanent) magnet. synchronous هستند برضد S تسلا مقیاس S که از موتور AC با روتور سیم پیچی شده استفاده می کند، نمونه ی موجود تو تایکان برای خودروهای برقی، کم. دیده شده است در یک سواری PMSM، آهن ربای دائم روی روتور جاسازی می شود که در نهایت، بوسیله شفت خروجی اتومبیل. هموار خواهد بود با این شرایط، همواره میدان مغناظیسی مدلل. مجهز می شود چرخش (این) قسمت، هماهنگ سینک با تغییرات و عزا (میدان مغناطیسی استاتور) حصه مدلل موتور خواهد بود؛ چراکه میدان مربوط به استاتور از طریق جریان AC. تأمین می شود در خروجی (باتری،: یک) اینورتر مبدل inverter وجود دارد (که خروجی) DC روانی مستقیم باتری را برای استفاده داخل (استاتور به AC) جریان متناوب سینوسی. تغییر می نرم تو بسیاری موتورهای موجود درون خودروهای برقی دنیا مشابه تسلا میزان S، سیم پیچ روتور با استعمال از جریان متناوب AC، خاصیت مغناطیسی.





بپدا می درنگ پورشه متقی است با موتورهایی که روتور آهن ربای دائم دارند،کاهش مصرف انرژی و کمیت ی پیشرانه حاصل می شود ضمن اینکه یخ کار کننده جهیز هم بهتر. انجام خواهد شد البته نباید فراموش کرد که چنین موتورهایی به دلیل آلیاژهای گران ارج و فناوری تاسیس.

بالا، پرهزینه هستند اگر قیمت را فراموش کنیم و صرفا شرایط فنی را در نظر بگیریم، پیشرانه ی برقی تایکان چیرگی زیبنده هشیاری ای نسبت بوسیله. موتورهای تسلا دارد در طرح پورشه، به دلیل فقدان سیم پیچ در روتور، نه تنها انرژی صرف ساختن میدان بخاطر این سرنوشت نمی شود؛ بلکه مشکل گرمی اضافی و سیستم خنک کار کننده مخصوص هم.



محلول خواهد شد دیگر نکته ی مهم در سواری برقی پورشه، مصرف از طرح سیم (پیچی ۴گوش) سنجاقی rectangular hairpin برای استاتور است که مشابه آن قبلا داخل شورولت. بولت وجود داشت با این ترفند، سیم مسی بیشتری استفاده می شود و البته بور ی فلکی بین اجزاء سیم پیچ. کاهش می یابد شاخص نشان دهنده ی مس مصرف شده در سیم پیچ موتورهای برقی، (ضریب پوشش مس) copper fill factor نام دارد که برای استاتور تایکان به عدد. ۷۰ می رسد این شاخص برای موتورهای معمولی، حدود ۴۵ است و بوسیله دهش علامت می دهد که نوع سیم پیچ و آرایش سیم ها نقش پررنگی در افزایش قدرت پیشرانه.

ی پورشه دارد (دکتر بویک) ریچر Boyke Richter مدیر تیم مدل سازی موتور برقی تایکان متقی است، با طرح سیم پیچ ۴گوش سنجاقی، علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، به برهان افزایش وفاق مستقیم بین مس و سطح استاتور، اتلاف حرارتی و نیاز به خنک طرز کار هم.کم می

شود جعبه دنده تایکان از ۲ سواری برقی روی محورهای جلو و عقب. کاربرد می درنگ این موضوع، اهمیت صندوق دنده و ابهام فناوری مربوط به آن را. اضافه می دهد تایکان از جعبه کنگره ی ۲ سرعته ساخت پورشه با نسبت ۱۶ بوسیله یک در کنگره ی یک و ۸ به یک برای دنده ی ۲.

بهره می برد ماژول دنبال تایکان، متشکل از پیشرانه ی برقی، اینورتر DC بوسیله AC مورد احتیاج استاتور اتومبیل و. جعبه دنده است این مجموعه، که با پوششی از آلیاژ آلومینیوم با فرمول محرمانه ی پورشه ارائه می شود؛ ۱۷۰. کیلوگرم پیمانه دارد جعبه دنده همراه با کلاچ برقی و

دیفرانسیل لغزش محدود هرچند که پورشه، جعبه کنگره ی ۲ سرعته ی تایکان را یکی از تولیدات خود معرفی کرده است؛ شباهت های بسیاری بین این دشت و جعبه دنده ی ۲ سرعته ی ساخت ZF. دیده می شود تقریبا تمامی خودروهای برقی، حتی محصولات تسلا دارای جعبه دنده ی تک سرعته هستند که البته کارآمد و مفت بها است؛ اما ابرخودروی ریمک و بعضی مدل های محک ای در فرمول E از سیستم چند سرعته. استعمال می کنند درون طرح (ZF، تغییر دنده) یک بوسیله ۲ بعد از اضافه سرعت به ۷۰ کیلومتربرساعت انجام می شود و تایکان، این حالت را بعد از رسیدن بوسیله سرعت.



۷۵ کیلومتربرساعت دارد مجری دنده ی ۲ سرعته ی تایکان روی محور عقب، ۷۰ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی که صندوق کنگره ی گمارش شده روی پایه جلو، تک سرعته با وزن. ۱۶ کیلوگرم است با این اوصاف، بزرگی قوطی دنده ی همواره بوسیله اتومبیل عقب در سدان برقی پورشه. محسوس می شود هنگامی که راننده بوسیله آرامی مطلع بوسیله حرکت کند یا سرعت مدلل داشته باشد، تایکان روی دنده ی ۲ خواهد بود و زمانی که شتاب گیری با قدرت بالا انجام شود؛ کنگره ی یک. دربند خواهد شد به اقرار بهتر، تایکان (درون شرایط عادی) حالت رانندگی Normal هوشمندانه غرض می گیرد که با توجه بوسیله جنس عملکرد شوفر یا حالت رانندگی انتخاب شده توسط او، خودرو با دنده ی یک خواه. ۲ حکم کند روی محور جلو، جعبه دنده ی تک کنگره حیات دارد که طبیعتا، فاقد کلاچ است و ربط دائمی سواری با چرخ های را.

ممکن می کند پیش تر رمز شد که حالت رانندگی، تأثیر زیادی پهلو برگزینی کنگره ها توسط جعبه کنگره ی. خودکار تایکان دارد داخل (حالت)های اقتصادی (Range) ، معمولی Normal و اسپرت، عملکرد صندوق. کنگره متفاوت است (داخل) جنس اول اقتصادی با هدف اندک ترین مصرف انرژی، تایکان پیوسته روی دنده ۲ خواهد وجود و صرفا برای حرکت به عقب، روی دنده یک. قرار می گیرد در حالت رانندگی عادی، بیشتر اواقات از کنگره ۲ استعمال می شود و فقط طی شتاب گیری درون سرعت های ناچیز از ۷۵ کیلومتربرساعت، دنده یک. عمل خواهد کرد اگر شوفر ی تایکان حالت اسپرت را انتخاب کند؛ همواره دنده ی یک برای مطلع حرکت از سرعت صفر گزینش می شود و پس ازآن از ثبت سرعت ۷۵ کیلومتربرساعت، سراغ کنگره ی. ۲ می رود بوسیله اشعار بهتر، مهم ترین تباین عملکرد جعبه دنده ی تایکان داخل حالت های نرمال خواه اسپرت، مربوط به.

نخست حرکت است علاوه بر عملکرد بسیار خوب جعبه دنده ی ۲ سرعته، ظرفیت ارزان آن در اختلاط با پیشرانه ی محور عقب، فضای کافی برای صندوق جنین. فراهم می بطی ء هنگام تصادف از پشت، مجموعه ی تجهیزات نصب شده در متعاقب به جانب رفعت حرکت خواهند کرد تا اندک ترین صدمه بوسیله سرنشینان و باتری.



ها باخبر شود طبیب بویک ریچر، مدیر پروژه ی طراحی پیشرانه و جعبه کنگره ی:تایکان می گوید (تنها) یک عملگر Actuator در صندوق دنده ی ۲ سرعته ی تایکان وجود دارد که تو همه ی حالت های دنده ی یک، کنگره (N)ی ۲، خلاص N ، کنگره تعاقب و.

پارک، استفاده می شود در بسرنوشت شوم دچار کردن بالایی مجری دنده، (عملگر) به ۲ اهرم Lever هموار است که (مرتبط به داگ کلاچ کلاچ) بین ۲ شفت متحرک (و مولتی پلیت کلاچ کلاچ) بین. چندین شفت متحرک هستند درون مولتیپلیت کلاچ، یک چرخ (کنگره: ی سیاره) ای خورشیدی planetary gearset وجود دارد که بهترین ضریب عملکرد را برای دنده ی.

یک، فراهم می یواش وقتی تایکان در دنده ی یک (باشد،) مولتیپلیت کلاچ باز فعال و داگ کلاچ بسته است تا چرخ دنده ی سیاره ای نسبت دنده ی ۱۶ تا. یک را تنظیم نرم هنگام رانندگی با کنگره ی ۲، مولتیپلیت کلاچ امانت و داگ کلاچ باز خواهد حیات تا چرخ دنده ی سیاره ای. از چرخه بیرون شود با این ترفند، تلفات چرخ دنده ها حذف و.

بازدهی بهتر می شود روی شفت خروجی، دیفرانسیل و محدودکننده ی الکترونیکی لغزش دیفرانسیل وجود دارند که در بسیاری خودروهای امروزی، علاوه به خشکی امدن محصولات. پورشه دیده می شوند چندی برندها مشابه بی ام و، علاقه مند به نصب موتورهای جداگانه روی هر چرخ محور عقب هستند تا با حذف دیفرانسیل، بهترین حالت تقسیم گشتاور بین. چرخ ها فراهم شود این سیستم، بوسیله دلیل افزایش حجم تجهیزات و نفقه ی ساخت، تو.



تایکان استعمال نشده است پورشه ادعا می کند، طی رانندگی با تایکان تو سرعت (مدلل و)حالت عادی Normal Mode ، معمولا اتومبیل دنبال ساکت و مجری کنگره ی ۲ سرعته، بلااستفاده خواهد حیات تا وظیفه ی تولید و انتقال غلبه به تجهیزات روی. محور جلو محول شود جعبه کنگره ی تک سرعته روی محور جلو، فناوری مشابه با جگوار آی پیس دارد. و فاقد کلاچ است این سیستم (از) طرح غم محور کواکسیال استفاده می کند تا مجری دنده، (مستقیما به انتهای موتور وسط محور) جلو بین. چرخ ها متصل شود درواقع، یکی از (شفت های)اکسل جلو CV axle (، از میان روتور) پاره متحرک موتور برقی می گذرد تا. بوسیله جعبه دنده برسد در تصویر بالا، خروجی شفت بوسیله (سمت چرخ های) جلو از دید.راست

دیده می شود اینورترها بوسیله زبان ساده، اینورتر داخل مهندسی صاعقه دستگاه ای است که سیلان یمین DC را به متناوب. AC تبدیل می کند با توجه به اینکه ولتاژ خروجی باتری های تایکان، ۸۰۰ ولت DC است، موتورهای AC در محور جلو و عقب، نیازمند اینورترهای قدرتمند برای دریافت انرژی الکتریکی.



با روند AC هستند تایکان توربو و توربو S، دارای اینورترهای متفاوتی روی محور جلو هستند که به ترتیب، ۳۰۰ آمپر و ۶۰۰ آمپر. فرستاده لحظه ای دارند اینورترها تو حالت معمولی بخاطر کامل مدت، ۱۹۰ و ۳۸۰ آمپر جریان. خروجی تأمین می کنند این فناوری تو اینورترها، دلیل نفاق تو قدرت خروجی مدل (های مختلف پورشه تایکان هنگام رانندگی با سرعت) ثابت. یا شتاب اوج است مثلا موتور نصب شده روی محور جلوی تایکان توربو S، تو حالت معمولی ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ ولی به محض قبض روند ۶۰۰ آمپر از اینورتر، ۴۴۰ نیوتن.متر گشتاور خواهد داشت باتری های تاسیس

LG و فناوری شارژ تحت کابین، ۳۳ ودیعه باتری حیات دارد که هرکدام، ۱۲ سلول. پس انداز ی انرژی دارند ظرفیت ذخیره ی.انرژی تو تایکان، ۹۳ ۴ کیلووات ساعت و اندکی S کمینه از تسلا مدل S. با ۱۰۰ کیلووات روزگار است آنچه اهمیت فناوری پورشه و ال جی داخل سیستم برق و باتری تایکان را نشان می دهد؛ ولتاژ خروجی ۸۰۰ ولت است که داخل. خودروهای الکتریکی جهان سابقه ندارد ولتاژ کار تایکان در وضعیت مختلف، ۶۱۰ تا ۸۳۵ ولت خواهد وجود که البته در بسیاری موارد، روی. ۷۲۳ ولت ثابت می شود برای رسیدن به این فناوری، پورشه هزینه ی اضافی صرف ساخت تجهیزات الکترونیک، باتری ها و اسباب.



مرتبط با شارژ کرده است ترفند جاسازی باتری ها عرشه کابین، البته موضوع جدیدی نیست و سابقه ای کامل دارد؛ اما پورشه با نصب تجهیزات کنترلی مربوط به باتری (ها درون تونل وسط اتاقک که داخل خودروهای قدیمی برای اتصال دیفرانسیل) به محور دنبال استعمال داشت بهترین استفاده را. از فضای موجود داشته است همچنین، قسمتی از کلکسیون ی باتری ها بوسیله کوچکتر صندلی های عقب منتقل شده اند تا کف حجره بخاطر ذیل پای سرنشینان، پایین برود و.

راحتی مسافران را افزودن دهد در پاسخ به این سؤال که، چرا پورشه از ولتاژ بالا در سیستم برق تایکان استفاده کرده است؛. یک جواب ساده بود دارد هنگامی که (ارج مشخصی) از انرژی الکتریکی قرین باتری در اختیار داشته باشیم با تکثیر ولتاژ، جریان کاهش می یابد و البته، تلفات. حرارتی ناچیز لطافت خواهیم داشت دیگر نکته ی مهم در تایکان،.کاهش حجم باتری ها ۹۳ ۴ کیلووات روزگار به واسطه ی ولتاژ خروجی بالا داخل مقایسه با. نمونه های ولتاژ پایین است اضافه ولتاژ منجر بوسیله کاهش خرج های مربوط بوسیله عایق مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش (و احتیاج بوسیله هادی) ها سیم های.

انتقال برق همچنین می شود افزایش ولتاژ، البته تأثیری مثبت درون. کاهش زمان شارژ خواهد داشت برای توضیح این موضوع، یواخیم کرامر، مدیر:دپارتمان الکترونیک پورشه می گوید وقتی ولتاژ کار سیستم ۲ برابر شود، شما (می) توانید ۲ طبق غلبه (وات) بیشتر.

از همان جریان آمپر بگیرید البته ادعای مدیران پورشه، روی کاغذ و از نظر تئوری متفاوت. با وضعیت اصلی تایکان است اگر ولتاژ فرمان ۴۰۰ ولت درون S خودروهای الکتریکی متشابه تسلا مدل S را ملاک قرار دهیم، زمان شارژ تایکان با شارژر. ۲۷۰ کیلووات، نصف تسلا نخواهد بود تو:ادامه، یواخیم کرامر تشریح می دهد با افزودن ولتاژ شارژ باتری ها، زندگی طرز کار و کارایی این برگ. در طولانی مدت، کاهش می یابد بوسیله همین دلیل، هنوز نمی توانیم از شارژرهای ۸۰۰ ولت با غلبه. بالاتر از ۲۷۰ کیلووات استعمال کنیم داخل آینده ی نزدیک، فناوری باتری ها پیش رفت خواهد کرد تا قدرت ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلووات شایسته کردن.

برای شارژ پورشه تایکان مجهز شود به هر صورت، ولتاژ ۸۰۰ ولت منجر به کاهش زمان شارژ مورد. نیاز باتری های تایکان شده است باتوجه بوسیله اینکه باتری های پورشه، نمی توانند قضیه شارژ بسیار از ۳۳۴ آمپر را تحمل کنند؛ استفاده از شارژر با غلبه بسیار از.



۲۷۰ کیلووات ساعت، امکان پذیر نیست بهترین دمای هوا برای شارژ باتری های. تایکان، ۲۰ تا ۳۰ درجه است داخل این شرایط، شارژر ۲۷۰ کیلووات ساعتی با صرف زمان ۲۲ دقیقه، ظرفیت باتری ها را از. ۵ بوسیله ۸۰ درصد می رساند همچنین، با صرف کردن زمان ۶ دقیقه می توان به معادل ی رانندگی تا. مسافت ۱۰۰ کیلومتر، انرژی ذخیره کرد طبیعتا زمانی که دمای محیط بیش از ۳۰ درجه باشد، کمی از قدرت شارژ کاسته. و زمان مورد نیاز افزایش باید داخل عوض، پورشه از درنگ افزاری هوشمند بوسیله نام Charging Planner رونمایی کرده است که در روزهای سرد سال، با معادل گیری دمای هوا اقدام اجازه به افزایش دمای باتری ها می دهد تا ضمن بزمین نشستن بوسیله. ۲۰ درجه، زننده تر شارژ شوند همچنین، درپوش های محل اتصال شارژر به خودرو دارای لرزاننده ی کوچکی هستند تا از یخ زدگی آن.

ها داخل هوای سرد جلوگیری کند در تمامی مقیاس های تایکان، ۲ شارژر تعبیه شده است که هرکدام، ورودی افسون شده. داخل طرفین تن ی خودرو دارند پنجره ی کوچک سمت راننده بخاطر اتصال شارژر AC به جریان متناوب تک فاز یا ۳ فاز شهری با ولتاژ ۱۱۰. تا ۲۴۰ ولت (مصرف)می شود تو سمت مقابل ناشی ، ورودی شارژر DC انتصاب شده است که خصوصی شارژرهای (قدرتمند با ولتاژ) مستقیم ۴۰۰ ولت قدرت ۱۵۰ کیلووات یا ۸۰۰ ولت. با قدرت ۲۷۰ کیلووات خواهد وجود با این اوصاف، اتصال تایکان به برق تک فاز.۲۴۰ ولت شهری، غلبه شارژ ۲ ۴ کیلووات ساعت فراهم می نرم که درون خراج ی آن، زیاد از ۳۰ ساعت زمان لازم است.تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ ۹۳. ۴ کیلووات ساعت تایکان تکمیل شود بوسیله همین دلیل، شارژرهای ۱۱ کیلووات روانی متناوب بوسیله نشانی یک آپشن نسبتا مناسب ارزش و البته اجتناب ناپذیر توسط پورشه به خریداران پیشنهاد می شود که با اتصال بوسیله برق شهری، زمان شارژ از ۵.تا ۸۰ درصد را. به ۱۰ ۵ ساعت می رساند این تجهیز، احتمالا درون تمامی S مدل های تایکان.توربو و توربو S موجود خواهد وجود واج

پایانی و پاسخ به یک سؤال عامیانه آیا S واقعا پورشه تایکان بهتر از تسلا مدل S است؟ داخل پاسخ بوسیله این سؤال نمی نبوغ فاحش و علنی. از واژه های بله یا خیر کاربرد کرد به اظهار بهتر، نیاز مشتری و علاقه مندی. های او تعیین کننده ی نهایی خواهد بود نباید فراموش کنیم که نسخه های معرفی کردن شده S از تایکان با صیت های توربو و توربو S به S میزان قابل ملاحظه ای گران نم از تسلا میزان S.



هستند؛ درحالی که برتری خاصی از نظر عملکرد فنی ندارند از دیدگاه مدل سازی S بیرونی و کابین، پورشه. تایکان جذاب تیز از تسلا نمونه S به نظر می رسد علاوه بر این، شهرت شرکت سازنده و اصالت برند هم، موضوع بسیار مهمی است که. تایکان را در چشم مخاطب و میدان جهانی، چیرگی S می دهد هرچند که ابعاد بدنه و راحتی سرنشینان درون مدل S و تایکان، تقریبا مشابه هستند؛ اما طراحی ابزار داشبورد و دیگر اجزای کابین باعث. می شوند؛ محصول پورشه دریافتن بهتری به شوفر و دیگر مسافران بدهد نمایشگرهای متعدد و الهام از سبک طراحی فضای.

داخلی درون 911، تأثیر زیاد مهمی تو بیع نهایی تایکان خواهند داشت آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار بخاطر مدل S، S در مقابل تایکان توربو با قیمت ۱۵۲ هزاره دلار و معیار توربو S با ۱۸۷ هزار دلار،. جای شکی پاینده نمی گذارد که علیه تسلا، نفع ی اقتصادی S بالاتری دارد تایکان. توربو همراه آپشن های اضافی، حدودا ۲ طبق تسلا مدل S قیمت خواهد داشت البته پورشه شرط داده است نسخه ای کم قیمت بها از سدان الکتریکی خود را با قیمتی درون محدوده ی ۸۰ تا. ۹۰ هزار دلار تولید بطی ء که احتمالا، تک موتوره و مورد S دیفرانسیل خواهد وجود با این اوصاف، باز هم نمی.



قابلیت رقیب آلمانی برای S مدل S صریح (کرد؛) چراکه قدرت و گشتاور مشابه، نخواهد داشت قدرتمندترین مقیاس تسلا.مدل S با نام پرفورمنس Performance که آستانه قیمت ۱۰۰ هزار دلار دارد؛ می تواند ۲ ۵ ثانیه بعد از شروع حرکت. به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت S برسد و با شارژ کامل، مسافتی.حدود ۵۵۰ کیلومتر.را طی کند تایکان توربو و توربو S به ترتیب در زمان های ۳ ۲ و ۲ ۸ ثانیه بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت.

می رسند؛ ضمن اینکه بالاترین مسافت قابل پیمایش با این خودروها نیز، ۴۵۰ و ۴۱۲ کیلومتر است از مجموع سخنان بالا، احتمالا بوسیله این نتیجه فصیح اید که مقیاس S، برنده ی مطلق در مقابل تایکان خواهد بود؛ ولی متجاوز از ۳۰ هزار نفر برای مالکیت اولین محصول کامل. برقی پورشه، ثبت صیت کرده اند تا مدلل شود، خرید بیش خوبی تو امید این خودرو است بسیاری دیگر مقیاس های ساخت پورشه هم، روی کاغذ فرسوده مرطوب از رقبای امریکایی. یا ژاپنی هستند؛ درحالی که با مقدار بالاتر و فروش جهانی بیشتر به تولید امتداد. می دهند این شرایط، به دلیل کیفیت تاسیس عالی درون قطعات، طراحی و نبوغ های رانندگی است پیش زیرفون رمز کردیم که پورشه مطالبه می کند؛ تست های ۲۴ ساعته از رانندگی با تایکان درون شرایط سخت پیست را. با موفقیت به پایان رسانده و حتی رکورد نوربرگ رینگ برای S این سدان الکتریکی ثبت کرده است تا زمان نگارش این مطلب، هنوز خبری از رکورد تسلا مدل S در نوربرگ رینگ شنیده نمی شود.

و البته، نسخه های استاندارد این خودروی امریکایی هم برای S رانندگی در پیست و ضیق رفعت مناسب. نیستند ازدیدگاه فنی و کارشناسی، وزن سازی تایکان توربو و توربو S با دیگر خودروهای برقی دنیا، دشوار است این خودروها، سدان های تمام الکتریکی و اسپرت هستند که متشابه بی ام. و M۵ و مرسدسAMG E۶۳ ، نیاز به رانندگی پرهیجان درون پیست یا سفرهای خانوادگی را پاسخ می دهند با این اوصاف، ضمن توجه.

 

 

 

 

به فناوری:و کیفیت ساخت پورشه، فعلا نمی توان برای تایکان درون دنیای خودروسازی رقیب طولانی عیار معرفی کرد بیشتر بخوانید مدیران فولکس واگن با افترا جدیدی روبه رو شدندخودروی برقی مرسدس بنز برای درگاه در فرمول E آماده استاحتمال تولید بی ام و سری 7 برقی با غلبه ۶۷۰ اسب تبخیر
با باز شدن مدارس، گواه توقف تعداد یدکی موتورسیکلت مقابل مدارس مقطع اول و دوم متوسطه و هنرستان های استان هستیم که نشان می دهد دانش آموزان یزدی بدون گواهینامه از موتور استفاده می کنند و جانشان را کف دستشان می گذارند. سواری داخل بین دانش آموزان به دستگاه ای افتخارآفرین تحول شده و بسیاری از قوم ها پایین تر فشار وضعیت حاکم پیاده شدن مدرسه ناچار می شوند برای فرزندانشان اتومبیل بخرند. تعدادی از دانش آموزان سرعت را عامل پا بر جا مصرف از موتور می دانند و باور دارند به دلیل زمان کوتاه برای رسیدن بوسیله مدرسه بهترین وسیله موتور است. فداکار دیگر به دلیل ضعف خدمات حمل و نقل اشتراکی درون منطقه مسکونی شان، موتور را منتخب اند و می گویند رایزنی ای سوا این ندارند. همه این عوامل دست به مشت هم داده اند تا آمار راکبان موتورسیکلت روز بوسیله روز افزودن یابد به طوری که سال گذشته از میان ۴۶ فوتی موتورسوار در استان ۱۶نفر آنها تحت ۲۰ سال سن داشتند.

فرهنگسازی عامل مهمی برای بهبود این شرایط است. این امر باید با همکاری والدین، آموزش و درس و پلیس راهنمایی و رانندگی عمل شود. خانواده های یزدی باید توجیه شوند که خریدن موتور بخاطر علم آموزان زیر سن ۱۸ سال افتخار محو. آنها باید فرزندانشان را تعبیر کردن کنند که این کار جز به کار بزرگ انداختن سلامت آنها سرانجام دیگری ندارد. از لفظ دیگر نهادهای مسئول از جمله شهرداری باید با تقویت محموله و نقل عمومی، با ارائه خدمات ارزان فرصت استعمال از ناوگان حمل و نقل عمومی را برای همه علم آموزان فراهم کنند تا نبود سایر ادوات نقلیه، بهانه ای برای کاربرد از موتور نباشد. پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین درون این میان نقش پررنگی دارد. دیدار از مدارس و محبوس موتورهایی که جلوی مدارس یا در برزن های حوالی پارک می شوند، یکی از راهکارها است.

بسیاری از همسایگان مدارس، سال هاست به برهان مزاحمت های بینش آموزان موتورسوار، پارک موتورها داخل کوچه های اطراف و همچنین خطرات تردد موتورسواران در زمان تعطیل شدن مدارس به تنگ آمده اند و عاشق جمع آوری این موتورها و ممانعت از پارک مجدد آنها هستند؛ خواسته ای که تاکنون محقق نشده است. این معرفت آموزان که سرشار از هیجانات نوجوانی و شباب هستند با اجرای حرکات خطرناک و نمایشی با موتورها اندوه باعث ترس دیگران می شوند و هم حادثه ساز و خطرآفرین هستند و تو این شرایط والدین از این که اسباب تردد فرزندانشان به دبیرستان را مجهز کرده اند، خرسندند! آمار تلفات دانش آموزان موتورسوار

رئیس نماینده راهور استان یزد با اعتراف این که بازگشایی مدارس با دغدغه هایی بخاطر تردد بینش آموزان به مدارس همراه است، می گوید: بخشی از دانش آموزان با اسباب نقلیه عمومی، برخی با سرویس های ویژه مدارس و برخی با دوچرخه بوسیله دبستان می روند اما بیشترین معضل زمانی است که معرفت آموزان مقطع اول و دوم متوسطه با موتور به مدرسه می روند. «رضا زارع» می افزاید: استفاده دانش آموزان ذیل ۱۸ سال از موتورسیکلت حلال زدودن و حتی در زمان رانندگی نیز نکات ایمنی بوسیله اختصاص کاربرد از کلاه امن را مراعات نمی کنند در حالی که ۹۰ درصد از کسانی که در عارضه کشته می شوند، مرگشان شاگرد از نداشتن کلاه ایمنی است.

وی دنباله می دهد: سال گذشته ۴۶ راکب اتومبیل در تصادفات جان خود را از مشت دادند که ۱۶ نفر از آنها کمتر از ۲۰ سال سن داشتند، این علامت می دهد که آمار تلفات ناشی از استعمال از موتور برای افراد کوچکتر سن قانونی، روز به روز افزایش می یابد. رئیس پلیس راهور استان یزد نیز اضافه می نرم: زیاد از ۲۷۰۰ نفر براساس تصادفات در سال گذشته داخل استان غمگین شدند که ۶۵ درصد از آنها موتورسواران بودند و این آمار نیز نشان دهنده رله نامناسب موتورسواران درون صدمات ناشی از تصادفات است. دستیار پژوهش و دستور کار ریزی راه اندازی کل آموزش و تحصیل استان یزد با بیان این که جمع آوری موتورهای دانش آموزان بهترین راهکار نیست، می گوید: این موضوع باعث می شود که علم آموزان موتورهای خویشتن را در محله های اطراف پارک کنند که ظن سرقت و نگرانی دانش آموزان از این حیث افزایش می یابد.

«علیرضا مصباح فر» امتداد می دهد: لازم است در این زمینه کار پژوهشی ایفا شود و به سمت تغییر آگاهی والدین و دانش آموزان برویم. این مسئول ابرام می کند: باید امکانات اجتماعی را پشته ببریم تا معرفت آموزان قدرت انتخاب داشته باشند و بدانند اگر اتومبیل سوار نشوند برای عدول کردن به مدرسه از چه دستگاه ای کاربرد یواش. وی ادامه می دهد: در این حروف باید برانگیزنده هایی بخاطر مصرف نکردن از موتور برای دانش آموزان لحاظ شود تا نفقه کاربرد از موتور نسبت بوسیله سایر وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر شود و دانش آموزان از کاربرد از موتور منصرف شوند. ارائه آموزش های تک نیاز به معرفت آموزان

مسئول آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور یزد اساسی ترین موضوع در جلوگیری از مصرف از موتور در بین خرد آموزان را آموزش نشانی می نرم و می افزاید: پلیس راهور به سهم خویشتن با همکاری شهرداری نسبت به آموزش کودکان داخل پارک ترافیک رفتار می کند. «علیرضا آدمی زاده» با بیان این که بستر نواخت برای ارائه این آموزش ها فراهم شده و مورد استقبال فراخ مقاطع پیش دبستانی و ابتدا ابتدایی فراغت گرفته است، می افزاید: اگر همگی دستگاه های متولی آموزش بوسیله این مقوله اساسی عظمت بدهند، شرایط بوسیله مراتب بهتر خواهد شد.

وی ادامه می دهد: پلیس راهور برای آموزش در مقاطع مقدمه و دوم متوسطه نمی تواند چندان نقشی اجرا کند ولی از هیچ تلاشی برای کاهش استفاده از موتور تو بین بینش آموزان دریغ نخواهد کرد. مسئول آموزش و فرهنگ ترافیک نماینده راهور یزد از مراجعه کارشناسان تربیت و رانندگی به مقاطع مختلف تحصیلی و ارائه آموزش های لازم در ساعات محدود اشاره می نرم و می افزاید: این آموزش ها براساس بضاعت نیروی انسانی نماینده راهور نمایش می شود و باید با همکاری دستگاه های دیگرتقویت شود.