جورچین دکور

به گفته ی چند گوهر مطلع، دولت ترامپ عزم دارد به زودی  مجوزهایی را برای شرکت های آمریکایی صادر کند تا به موجب آن ها باهم اتحاد کردن ها بتوانند فداکار کالاهای غیرحساس را به هواوی، غول مخابراتی چین بفروشند. این فعالیت دولت ترامپ تو پیاده شدن از سرگیری مذاکرات تجاری که استراحت است این هفته عارض گیرد، می تواند تنش های بین دو طالع را کاهش دهد.

هفته ی گذشته، ترامپ در جلسه ای  به درخواست های برخی از شریک های آمریکایی بخاطر دریافت مجوز فروش کالا به هواوی چراغ سبز مدال عدالت. این مجوزها که به چند شرکت های آمریکایی داده خواهد شد، میانبری بخاطر آن ها ابداع می درنگ تا بایکوت هایی که امسال نوبت ترامپ پهلو هواوی اعمال کرده، پیاده شدن فعالیت شریک شدن های مذبور تأثیر نگذارد.مقاله های مرتبط:کوالکام بوسیله همکاری تجاری با هواوی دنباله می دهدهواوی با بود بایکوت های آمریکا بوسیله پیشتازی در حوزه 5G ادامه می دهدامکان دسترسی به اپلیکیشن و درخت سرو های گوگل پلی از طریق LZPlay بخاطر میت 30 پرو دیگر وجود ندارد

ترامپ در ماه مه امسال به دلیل نگرانی هایی که تو مورد پناه ملی داشت، هواوی و تعداد زیادی از همدستی های وابسته به آن را تو فهرست سیاه صبر رحم. این غرض باعث می شد تا هواوی نتواند بدون داشتن مجوز دولت آمریکا از شریک های آمریکایی مشابه گوگل و میکرون (Micron) رخت خواه خدماتی نظیر به روزرسانی فناوری خریداری نرم.

اما در واقع این تصمیم نظریه نشد برای اینکه دولت ترامپ اجرای آن را به تأخیر انداخت تا شرکت هایی که بخاطر هواوی قطعات و خدمات تأمین می کردند، یا باهم اتحاد کردن هایی که مشتری محصولات هواوی بودند بتوانند جایگزین مناسبی مشهود کنند. نکته این است که قیام بزرگ تجاری بین چین و آمریکا نقش مهمی در این تحریم ها دارد. از طرفی چین، هواوی را بخش حقیقی برنامه ی بلندپروازانه اش بخاطر ساخت نسل بعدی شبکه های بی سیم موسوم به 5G می داند.



دولت ترامپ در ماه ژوئن و پس از بازدید با ژی جین-پینگ (Xi Jinping)، مهتر جمهور چین، گفته وجود که به شرکت هایی آمریکایی مجوزهایی خواهد داد تا بتوانند برخی از کالا و خدمات را به هواوی بفروشند؛ اما در ارتکاب از آن زمان تاکنون هیچگاه مجوزی صادر نشده است. بوسیله نظر می رسد ترامپ منظور داشته است حق صدور این مجوزها را بوسیله عنوان تجهیزات مرطوب ای تو مذاکرات تجاری با چروک تو مشت بگیرد.

یکی از سخنگویان وزارت تجارت آمریکا که مسئول این مجوزها است، درون ایمیلی گفته: «تا این لحظه، شرایط تغییری نداشته است.»

غرض نصیب و قسمت برای تأیید مجوزها می تواند راه را برای مصالحه تجاری بین دو ناحیه متصل درنگ. مذاکره کنندگانی از آمریکا و چروک استراحت است در هفته ی ساری داخل واشنگتن با حزن دیدار کنند تا سیزدهمین دور مذاکرات تجاری را عمل دهند. مذاکره کنندگان گره قصد دارند با هماهنگی قضا و قدر چین، مواردی را تک بررسی و توافق قرار دهند که تو پاسخ بوسیله انتقاد ترامپ از عملکرد اقتصادی چین است.

ترامپ گفته است که در ماه جاری تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را تا ۲۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد رحم و اگر چین امتیازاتی را که واشنگتن درخواست کرده نپذیرد، تو ماه دسامبر استاندارد تعرفه ها را بالاتر خواهد برد. اما برخی از اعضای دولت ترامپ با افزایش تعرفه های گمرکی ضد هستند و بیشتر مشتاقند که ترامپ بپذیرد بوسیله جای افزودن تعرفه ها، توافق محدودتری با قضا و قدر گره انجام دهد تا شاید پایانی بر شورش تجاری بین این دو ملک باشد که زیاد از یک سال پیش آغاز شده است.



هنوز معلوم زدودن که ترامپ با یک سازش محدودتر موافقت خواهد کرد؛ یا اصلا انعقاد چنین قراردادی ممکن است خواه نه. چین تا امروز با بسیاری از خواسته های آمریکا برای ابداع تغییرات بیشتر در ساختار اقتصادی اش مخالفت کرده است.

تأیید مجوزهایی برای همکاری های آمریکایی که به آن ها اجازه می دهد کالاهای عمومی را به شرکت هواوی بفروشند، نشانه ای از حسن نیت تغبیر می شود؛ اما ممکن است داخل عمل محدودیت های زیادی داشته باشد. با وجود بایکوت ها بسیاری از همدستی های آمریکایی به خرید کالاهای خود به هواوی امتداد دادند. آن ها برای این امر وضع هایی را یافتند که بتوانند از چسباندن برچسب «پیدایش آمریکا» روی محصولاتشان خودداری کنند. نکته این است، کالاهایی که در بیرون از مزار آمریکا ساخته می شوند، پیدایش آمریکا محسوب نمی شوند و این شرکت ها توانسته اند این محصولات را به هواوی بفروشند.

سانجای مهروترا (Sanjay Mehrotra)، مدیر اجرایی شرکت آمریکایی میکرون که تولیدکننده ی خراش است، تو گزارشی داخل ماه ژوئن گفت که این شرکت پس از اعمال محدودیت ها بخاطر مدت کوتاهی ارسال محصولاتش به هواوی را ایستا کرده ؛ اما پس از بررسی مکرر قوانین فهرست سیاه به این نتیجه گویا اند که براساس این قوانین می توانند بوسیله نعوظ قانونی به فروش برخی محصولاتشان به هواوی ادامه دهند.



با اینکه این بایکوت ها کاملاً مؤثر نبوده است، باز غم هواوی نتوانسته است لایسنس آخرین نسخه ی اندروید را دریافت کند و در نتیجه جدیدترین گوشی های Mate 30 این همکاری بدون خدمات گوگل دانا بازار می شود.بیشتر بخوانید:مقایسه سرعت آیفون 11 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس و هواوی جای پا 30 پرواپل به دنبال پس گرفتن جایگاه خویشتن از هواوی در راسته موبایل استگوگل: از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ تمامی گوشی ها باید با اندروید 10 راهی میدان شوندایالات متحده از فیسبوک می خواهد تا رمزنگاری در واتساپ را غیرفعال کندامکان دسترسی به اپلیکیشن و سرویس های گوگل پلی از ضابطه LZPlay برای میت 30 پرو دیگر وجود ندارد
  • ۹۸/۰۷/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی