جورچین دکور

بی شک دونالد ترامپ، تنها مهتر جمهور تاریخ ایالات متحده ی آمریکا بوده که این چنین مواضع نوک تیز و خصمانه ای میوه گرمایش جهانی و پدیده ی تغییرات اقلیمی داشته است. او در شلنگ مطلع به کلی خطا پدیده ای با اشتهار تغییرات اقلیمی شد ولی قدری بعد، سخنانش را این گونه اصلاح کرد که وی تنها نقش بشر را در سرگذشت این پدیده نفی کرده است. اماصرف نظر از بازی سیاسی ترامپ داخل انکار و عجیب انگاشتن توصیه های کارشناسان اقلیمی، گویی شرایط در پس پرده آن نحو تراشیدن که وی تظاهر می کند. تحلیل گروهی از کارشناسان زیست محیطی کالج بین المللی لندن از قضیه سیاست های اقتصادی طالع آمریکا مدال می دهد که نصیب و قسمت ترامپ حزن حالا در حال رهبری یک صرفه جویی سبز و روبه رشد است.

براساس داده های تازه تا سال ۲۰۱۶، بسیار از ۱/۳ تریلیون دلار تو مدخل صرفه جویی سبز درآمدزایی شده و حدود ۹/۵ میلیون نفر نیز در این بخش شاغل بوده اند. این اعداد و ارقام به معنای شکل گیری مبصر ترین قناعت سبز در کل جهان است. به علاوه، سرعت رشد این قناعت نیز به لباس چشمگیری فراز بوده است؛ بدین نظم که تو خلال سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، نمودارهای مربوط بوسیله ارزش صنعت و اشتغال هر دو نمو ۲۰ درصدی را نشان می دهند.

در برخی از دوروبر ها، بانک داده های اقتصادی مربوط به اقتصاد سبز در بسیاری از کشورها با نواقصی مواجه هستند. داخل ایالات متحده نیز اداره ی فرمان به دلیل کمبود بودجه، اطلاعات مربوط به اقتصاد سبز را طی مارس ۲۰۱۳ ثبت نکرده است. این بدان معنا است که سیاست مداران ایالات متحده تو این مدت  نمی توانستند درمورد قیمت امنیت از صنایع سبز و فسیلی آگاهانه تصمیم گیری کنند.

کارشناسان برای جبران این خلاء اطلاعاتی اقدام به تجزیه وتحلیل بانک های داده ای مبصر کردند تا آخرین تراکنش های تجاری شایان دسترس درون هر کشور جهان را استخراج کنند. این دسته نمودارهای درآمد فروش و اشتغال درون ۲۴ زیربخش از صنایع سبز شامل کارمایه های تجدیدپذیر، حفاظت زیست محیطی و کالاها و خدمات با انتشار کربن پایین را بررسی کردند و این رویه ی استانداردسازی شده را درمورد تمام کشورها پیاده کردند تا تو نهایت، بتوانند بوسیله یک قیاس معنادار دست معلوم کنند.



بررسی ها نشان داد که درآمد اقتصاد سبز در طاس جهان طی سال ۲۰۱۶، حدود ۷/۸۷ تریلیون دلار بوده که از این میان، ایالات متحده با سهمی ۱/۳ تریلیون دلاری توانسته است ۱۶/۵ درصد از این بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب، مبصر ترین صرفه جویی سبز جهان کنیه گیرد. همچنین علنی شد که تعداد افراد شاغل در زنجیره ی تأمین صرفه جویی سبز آمریکا حدود ۹/۵ میلیون نفر بوده که این میزان حدود ۱۰ برابر تعداد افراد شاغل در صنایع فسیلی (دربرگیرنده کارگران معدن، کارمندان خطوط برق، زیرساخت و پیدایش وساز) بوده است. این اختلاف چشمگیر برخلاف دادرسی های تشویقی صنایع فسیلی ایالات متحده بوده؛ سیاست هایی که برمبنای آن تنها تو سال ۲۰۱۵، مبلغی جوان پیاده شدن ۶۴۹ میلیارد دلار یارانه به صنایع فسیلی تعلق گرفت.

شاید نکته ی مهم این باشد که اقتصاد سبز در آمریکا با سرعتی بیش از رؤیاهای ترامپ در حمایت از سوخت های فسیلی در حال شکوفایی است. ترامپ هنگام مشارکت تو انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، سیاست انرژی «اول آمریکا» را مطرح کرد و جنین عدالت تا ۴۰۰ هزار اشتغال جدید در بخش صنایع فسیلی ایجاد یواش. در خلال کارزارهای انتخاباتی نیز ترامپ اطلاع دادن کرد که وی می تواند هنگام ۳۰ سال، خروجی اقتصاد صنعت را تا ۷۰۰ میلیارد دلار اضافه دهد.

داده های فعلی مشعر از آن است که صرفه جویی سبز در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به معیار ۶۰ میلیارد دلار در هر سال رشد کرده است. این آمار خیره کننده، تلاش های ترامپ را بخاطر نمو صنایع فسیلی (با میزان نمو سالیانه ی ۲۳ میلیارد دلاری) کمتر اهمیت جلوه می دهد. استاندارد اشتغال زایی درون بخش اقتصاد سبز ایالات متحده نیز خلال مدت یادشده وزن با ۱/۵ میلیون شغل تمام وقت بوده است؛ تو حالی که مشاغل حوزه ی استخراج زغال سنگ در این مدت با کاهش ۳۷ هزار عددی مواجه شده اند.

اعداد و ارقام یادشده بسیار امیدوارکننده بوسیله نظر می رسند؛ ولی سه سال جدیت بی ایست ی قضا و قدر ترامپ، موقعیت این کشور را درون ایستگاه اولین قناعت سبز جهان به مخاطره انداخته است. تا بوسیله این لحظه، مجاهدت های کارزار ترامپ نتوانسته با تغییرات دیپلماتیک وقار همراه شود؛ هرچند به نظر می رسد لغو بعضی از قوانین دوران مسئولیت اوباما، به نمو صنایع فسیلی درون کوتاه مدت کمک کرده است. اما برضد ترامپ، ابرقدرت های دیگر جهان با سرسختی از محاکمه های تجدیدپذیر زنهار می کنند.



برای مثال، در پی تصمیم ترامپ برای در رو از مصالحه پاریس، چین اندوه زمان حال بوسیله پیشگام مبارزه علیه تغییرات اقلیمی جهان دگرگونی شده است. داخل سال ۲۰۱۷، این کشور اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ مشیت دارد با یک سرمایه گذاری ۳۶۱ میلیارد دلاری تو انرژی پاک، حدود ۱۳ میلیون اشتغال در این حوزه خلق کند. همین سرمایه گذاری به انزوا خواهد توانست مغایرت میان حجم اقتصاد سبز  دو قلمرو چین و آمریکا را جبران یواش. کشورهای دیگر نیز برنامه هایی را بخاطر رسیدن به رله آمریکا از منظر ابعاد اقتصاد سبز مطرح کرده اند.مقاله های مرتبط:اقتصاد و اقلیم آمریکا در معرض خساراتی چند صد میلیارد دلاری استتغییرات اقلیمی نابرابری اقتصادی را تو جهان افزایش داده است

فداکار از اعضای کنگره بسان الکساندریا اکازیرو کورتز با کنف از «توافق جدید مبصر» عزیمت دارند بار دیگر مقاطعه ایالات متحده را به قناعت سبز مورد تأکید قرار دهند. این برنامه پیشنهاد یک سرمایه گذاری بسیار عظیم را در مبحث انرژی های پاک و اقدامات اشتراکی برای نگاهداری از هوا زیست مطرح می کند. حذف یارانه های فرع گرفته بوسیله مقدر شدن بنزین های فسیلی می تواند بخشی از بودجه ی موردنیاز برای چنین سرمایه گذاری عظیمی را حاضر کند.

پرداختن بوسیله مزایا و معایب طرح توافق جدید ارشد از حوصله ی این بحث خارج است؛ ولی آنچه که از داده های اخیر پژوهشگران برمی آید، این طور است: «اگر کشوری قصد دارد یک قناعت قدرتمند با ایجاد هزاران شغل داشته باشد، زنهار از مدخل اقتصاد سبز امری ضروری است»؛ ضمن اینکه چنین سیاستی می تواند سیاره ی درمعرض خطرمان را نیز استقلال دهد.بیشتر بخوانید:آمار تعداد بسته های پستی جهان تکان دهنده استاعضای هیئت مدیره متاخر لیبرا معرفی شدندهواوی به زودی می تواند مجوز کاربرد از نسخه Google Play Services اندروید را قبض کندترامپ بوسیله هواوی برای صدور مجوز سودا کالاهای غیرحساس چراغ سبز نشان دادایالات متحده از فیسبوک می خواهد تا رمزنگاری در واتساپ را غیرفعال کند
  • ۹۸/۰۸/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی