جورچین دکور

دکتر رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درباره ی نگرانی مردم از ابتلا به مصیبت کووید-۱۹ گفت در حال مجهز بوسیله میانجی ی اینکه بیماری های ویروسی دیگر به جز کرونا، مانند آنفلوآنزای نوع B، در جامعه بود دارد، اکثر مردم بوسیله محض نظر علائمی در مدت آب زکام بینی، عطسه و... اندیشه می کنند بوسیله کرونا مبتلا شده اند. وی افزودواقعیت این است کسانی که دچار تب شده اند و تبشان بوسیله فراغت پایین نمی آید، کسانی که به سرفه افتاده اند و سرفه هایش خشک است (نه سرفه های خِلط دار)، کسانی که بدن درد و تب زیاد دارند و احساس تندتند دم کشیدن می کنند و برای تنفس عضلات تنفسی اش را به فرمان می گیرند، افرادی هستند که حتما باید آن ها را وارسی کنیم.

چنانچه فراغت باشد هر کسی با کوچک ترین علائم به جانب درمانگاه ها برود، تو درمانگاه شلوغی خلق می شود و خود انسان دچار بغرنج می شوند. در عین حال، ازدحامی که تو بیمارستان ها تشکیل می شود، خودش می تواند به احاله بیماری منجر شود.

گلپیرا راه کیاست را مراجعه به مرکز جامع مصونیت داخل هر کوچه می داند و می گوید:در این مراکز، پزشکان مستقر هستند و به آن ها اعلام کردیم به انسان آموزش های درست نمایش دهند. در عین حال، امروز هم با راه اندازی نظام پزشکی هماهنگ کردیم که تمام مطب های پزشکی نیز بتوانند بیماران دارای علائم یادشده را ویزیت کنند. حال اگر بیمار به مطب مراجعه و پزشک به او اطلاع دادن کرد که به رویت من شما مشکوک به کرونا هستید، پزشک بیمار را به مرکز جامع سلامت واگذاری می دهد و پس ازآن از بررسی آن ها، اگر درون مرکز تام سلامت تشخیص دادند مشکوک به کرونا است، از آنجا فرد را به درمانگاه اعزام می کنیم.مقاله ی مرتبط:فهرست بیمارستان های اجابت کننده بیماران مبتلا به کرونا ویروس در قلمرو اعلام شد

گلپیرا تأکید کرد مردم به هیچگاه اسکناس به بیمارستان ها مراجعه نکنند؛ بلکه بهترین گونه این است که مقدمه به مطب یا مرکز تام سلامت رجوع کنند و درصورتی که تک مشکوک محسوب می شدند، با مرکز جامع سلامت هماهنگ و مشخص می شود فرد به کدام بیمارستان اعزام شود:به عنوان مثال، بیمارستانی شبیه مسیح دانشوری را فقط برای بیمارانی استراحت داده ایم که کاملا مورد مثبت کرونا هستند. عدول کردن بوسیله این درمانگاه ها خودش می تواند به واگذاری ویروس منجر شود.

شایان ذکر است اکنون سامانه ی تلفنی ۱۹۰ مرجع پاسخ گویی به مردم است و سامانه ی ۱۱۵ همچنین به زودی کوشا می شود.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا؛ چگونه بوسیله طور بی عیب از ماسک استفاده کنیم؟ویروس کرونا متاخر چگونه منتشر می شود؟

یکی از نکات مهم، فرایند دفن افراد متورم شده براثر ابتلا به کرونا است. گلپیرا دراین باره گفت:بر اساس پروتکلی از قبل تعیین شده، در این زمینه ایفا می کنیم که البته فقط بخاطر کرونا حلق. متوفی را برابر پروتکل بهداشتی اختصاص دفن می کنیم؛ بوسیله طوری که فرد را در درمانگاه به صورت تمام کاور می کنند و دیگر کسی ضایع ندارد کاور را بازکند. درنهایت، متوفی با نظارت بهداشتی دفن می شود، نه اینکه او را بوسیله خانواده تحویل دهند.

در این روزها، مسئولان ازدحام و شلوغی در مراکز مختلف ازجمله فرهنگی، محموله و نقل عمومی، خوابگاه های دانشجویی و مراکز آموزشی را محدود اعلام کرده و از مردم خواسته اند بیشتر داخل خانه بمانند تا احتمال ابتلا به ویروس کرونای جدید تو میان آن ها به کمترین سطح خود برسد. کمک طاس وزارت بهداشت دیروز اعلام کرده حیات وارستگی اختصاص ای به وزارت بهداشت داده شده است و اگر لازم باشد شهری به جهت مسری کروناویروس تعطیل شود، این موضوع اعلام خواهد شد. بااین حال، مقام های کشوری موافق قرنطینه کردن شهرها نیستند. وزیر بهداشت دراین زمینه گفت:برخی بوسیله ما گفتند قم را قرنطینه کنید؛ ولی باور دارم آدم ما آن حیثیت فهیم و عفیف و باشخصیت هستند که با آموزش های ارائه شده خودشان بزرگداشت می کنند و قرنطینه ی خانگی را برای خودشان اعمال می کنند؛ بنابراین، خواهشم از آدم این است که از قم بوسیله جایی سفر نکنند و داخل ذات حال اعلام می کنم تو حال حاضر رفتن به سمت قم و بطرف خانه های زیارتی را مطلقا وعظ نمی کنیم؛ چراکه قم کانون مصیبت ای است که باید آن را مدیریت کنیم و موارد زیادی را که از مناطق مختلف بررسی کردیم و مثبت شده اند، اکثرا منشأ سفر به قم داشته اند.

دکتر نمکی دیروز اخبار کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونای متاخر تا پیش از متعاقب به ۲۳ جثه افزودن یافته که داخل این میان، ۸ نفر جان خود را از دست داده اند. بیشتر بخوانید:قطر ایرویز مسافران ایرانی و اجبار ای را ۱۴ روز قرنطینه می کندتغییر نحوه وقوف افراد مبتلا به ویروس کرونا، دلیل بالابودن آمار مبتلایان استاز گرانی و نایاب شدن ماسک و موادضدعفونی کننده تا توزیع آن توسط وزارت بهداشتفهرست داروخانه های توزیع کننده ماسک تو قم اطلاع دادن شد۳ تن از مبتلایان به کرونا در ایران گشایش یافتند
  • ۹۸/۱۲/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی