جورچین دکور

مایکروسافت داخل نسخه ی جدید پیش نمایش ویندوز ۱۰، بهینه سازی های جدیدی را برای زیرسیستم لینوکس در این سیستم عامل ارائه کرد. Windows Subsystem for Linux 2 یا WSL از توان هایی نصیب خواهد برد که برای کاربران تازه کار و همچنین توسعه دهنده ها، جذاب و کارآمد هستند. در قدری از به روزرسانی، توان اجرای فعالیت های محاسبه گرافیکی به WSL2 نمایش می شود که شامل فناوری CUDA از انویدیا نیز خواهد بود.

ردموندی ها در نشست بیلد ماه مه ۲۰۲۰ جزئیاتی از به روزرسانی های خصوصی WSL را ارائه کرده بودند که از میان آن ها به پشتبیانی از رابط کاربری گرافیکی اشاره کرد. به روزرسانی هایی که زمان حال به صورت پیش عرضه ارائه شده اند، به نوعی عمل کردن مایکروسافت به قول هایش را علامت می دهند. البته هنوز فدایی از قابلیت ها در پیش نمایش دیده نمی شوند.قایلیت های جدید متمرکز بر بهبود فرایندهای گمارش و به روزرسانی و شمارش گرافیکی هستند

بهترین سازی WSL بخشی از Windows 10 Build 2015 محسوب می شود که نسخه ای مخصوص کانال توسعه دهنده در پروگرام ی اینسایدر است. قبلا این کانال بوسیله نام Fast Ring شناخته می شد و امروز Dev Channel نام دارد. کانال مذکور، برای آزمایش توان های جدید کاربرد می شود که لزوما در نسخه های آتی ویندوز ۱۰ مهیا نخواهند بودساده سازی فرایند نصب

همان طور که از معروفیت زیرسیستم لینوکس در ویندوز ۱۰ بر می آید، WSL برای اجرای کرنل لینوکس در ویندوز ۱۰ کاربرد دارد. اگرچه WSL2 عملکرد و بهره وری کاملی بوسیله قطع ی نصب یک توزیع اختصاصی لینوکس روی سخت افزار ندارد، ولی می توان عملکرد خلط را از آن انتظار داشت. بوسیله علاوه، WSL2 به عنوان یک ادغام بومی تو ویندوز ۱۰ شناخته نمی شود. کاربر می تواند قابلیت اضافه ی سابق الذکر را با فعال خواه غیر فعال کردن از بخش Turn Windows Features on and off داخل کنترل پنل ویندوز کوشا کند. با فعال کردن قابلیت، فایل های موردنیاز بخاطر اجرای WSL دانلود و نصب می شوند و باید جهیز را مجددا بارگذاری کنید.

تو یکی از قابلیت های جدید Build 2015 تماشایی سهل سازی روند نصب WSL هستیم. کاربر اینک با نوشتن و اجرای wsl.exe -install در شیار فرمان، زیرسیستم مذکور را گمارش می کند. البته هنوز مشخص زدودن که آیا فرمان باید تو خط فقره پا بر جا ویندوز خواه در رابط پاورشل تالیف شود. کریگ لون، یکی از مدیران پروگرام ی ویندوز در پست وبلاگی خود می گوید که مایکروسافت تصمیم دارد تا انتصاب توزیع لینوکس از طریق WSL را تیمار در آینده عرضه یواش.



با عرضه ی قابلیت های جدید، دستور wsl.exe -update نیز برای به روزرسانی کرنل لینوکس نمایش می شود. همچنین wsl.exe -update -status وضعیت به روز بودن کرنل را مدال می دهد و با استفاده از دستور wsl.exe -update -rollback همچنین می توان کرنل را به نسخه ی پیشین بازگرداند. لون می گوید  به روزرسانی کرنل لینوکس توسط همان تنظیمات بوسیله روزرسانی ویندوز مدیریت شده و در کامپیوتر بارگذاری می شوند. درواقع دستورهای مذکور تنها برای عرضه ی کنترل بهینه به کاربران نمایش می شوند.پشتیبانی از پردازش مبتنی بر GPUمقاله های مرتبط:امکان دسترسی به فایل های لینوکس داخل File Explorer ویندوز 10 حاضر شدمایکروسافت: درباره دنیای متن باز و لینوکس غلط می کردیم

کاربرانی که علاقه مند به فقره عمیق تر با لینوکس هستند، از قابلیت پشتیبانی پردازشی با GPU بهره می برند. این قابلیت که از نزدیک بوسیله یک دهه قبل تو سخت افزارها و کرنل لینوکس وجود داشت، اکنون تو قالب یک به روزرسانی برای زیرسیتم لینوکس تو ویندوز ۱۰ ارائه می شود. قابلیت جدید داخل WSL2 در اختیار کاربران راحتی می گیرد. فراموش نکنید که WSL2 تقلا می کند تا هرچه بیشتر به یک توزیع بومی لینوکس نزدیک شود، اما هنوز راه زیادی در پیش دارد.

تو پست وبلاگی مایکروسافت پیرامون پیش نمایش جدید می خوانیم: «این پیش عرضه به صورت اولیه از مسئله های موثر هوش ساختگی و یادگیری ماشین پشتیبانی کرده که به کاربران صنف ای و محققان و علم آموزان امکان اجرای برنامه های آموزش تدریس ماشین را با استفاده از GPU درون اکوسیستم ویندوز فراهم می نرم».

مایکروسافت درون شریک شدن با انویدیا، یک پیش عرضه ابتدایی از Nvidia CUDA را برای WSL2 فراهم کرد که پشتیبانی از یادگیری ماشین را برای ابزارها، کتابخانه ها و فریمورک های مرتبط، شامل می شود. از میان مشهورترین ها می توان به PyTorch و TensorFlow اشاره کرد. ردموندی ها همچنین یک پکیج پیش ارائه از تنسورفلو را با DirectML ارائه می کنند. AMD بی آرامی اخیرا یک پیش نمایش از درایور گرافیکی منتشر کرد که شتاب دهی پردازنده ی گرافیکی هماهنگ با DirectX 12 را بخاطر سخت افزارهای بسی قوم ی رادئون در WSL حاضر می کند.بیشتر بخوانید:همکاری گوگل با Parallels بخاطر افزودن اپلیکیشن های ویندوز به Chrome OSآپدیت بعدی ویندوز 10 شامل نسخه اتیه مرورگر اج می شودشیائومی اندروید 11 بتا 1 را برای گوشی های شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro منتشر کردبه روزرسانی جدید ویندوز 10 داخل بخش پرینتر باگ آزاردهنده ای داردویندوز Feature Experience Pack داخل آپدیت متاخر ویندوز 10 چیست؟
  • ۹۹/۰۳/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی