جورچین دکور

این روزها، گوشی های هوشمند نقش پررنگی در زندگی ما بازی می کنند. نخستین تعاملمان پس از بیدارشدن از خواب با گوشی است و معمولا پیش از به رویا رفتن همچنین گوشی خود را برای تنظیم ساعت یا سیاهه کارهای فردا و مروری پهلو اخبار روزانه و مشاهده ی ایمیل یا پیام ها یا شبکه های مدنی به دست می گیریم. گوشی های هوشمند حصه مهمی از زندگی انسان قرن بیست و یکمی هستند و به لطف دوربین چندین و چندگانه شان، اهمیت آن ها دوچندان می شود؛ چراکه نسل اینستاگرام و پینترست، تا اینکه لحظه حین ی زندگی روزمره اش را نیز ثبت می کند. به اشعار بهتر، دوربین گوشی های هوشمند تو وضعیت های مختلف و متنوعی عملکرد خود را به نمایش می گذارند. برخی اوقات همین تنوع شرایط باعث می شود تا نتایجی متفاوت با انتظارمان از عملکرد دوربین ببینیم؛ یعنی گاهی از قابلیت های دوربین گوشی مان خوشحال می شویم و گاهی مولود ی نتیجه بوسیله کلی ناامیدمان می نرم.  

دوربین Huawei P40 Pro روی کاغذ مشخصات شگفت انگیزی دارد؛ اما داخل انجام و روال عادی عمر مان چگونه ادا خواهد کرد؟ برای کشف کردن پاسخ، تصمیم گرفتیم عکاسی در موقعیت های مختلفی را تجربه کنیم که امکان دارد روزانه با آن ها مواجه شویم. این مقرری بوسیله من واگذار شد که فرایند عکاسی از محصولاتی را برعهده دارم که در بررسی ها مشاهده می کنید؛ پس درادامه، می توانید تجربه ی عکاسی با دوربین جای پا ۴۰ پرو با لنزها و تنظیمات مختلف در یک روز را مشاهده کنید. صبح یکشنبه، دوم شهریور ۱۳۹۹مقاله های مرتبط:بررسی هواوی معلول ۴۰ پروبررسی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

صبح شد. با چشمانی شقه باز با یادآوری وظیفه ای که برعهده داشتم، شروع به عکاسی کردم. برابر روال هرروز آماده شدم و به جانب دفتر زومیت راه افتادم. معمولا نصف ساعت تا چسبیدگی به محل کار درون حرکت هستم و مجاهدت کردم این لحظات را در وضعیت مناسب و با رعایت نکات ایمنی ثبت کنم. وقار عکاسی از داخل خودرو و تو حال حرکت، یکی از عادات علاقه مندان به سفر به شمار می آید. بسیاری از افراد در طول سیر جدیت می کنند از مناظر گرداگرد عکاسی کنند؛ اما لرزش دست تصاویر را آن چنان که باید، دلچسب نمی کند. یکی از مقدماتی جذابیت های پی ۴۰ پرو تجربه ی عمق میدان کمینه تصاویر و بوکه ی زیبا تو تصویربرداری کلوزآپ بود؛ به ویژه به دست آوردن جلوه ی بوکه داخل حالت ۵x از سوژه های بزرگ تر که حس نواخت به دوربین پرچم دار هواوی ایجاد می کند.

با دردسرهای پاینده داخل پیداکردن جای پارک و پارک تو حاشیه نویسی ی بلوار که سرگشاده اعمال قانون و جریمه خواهد شد، بالاخره ماشین را پارک کردم و راهی دفتر زومیت شدم. صبر است بعد از صرف یک لیوان قهوه با صدرا راهی ماجراجویی یک روزه با هواوی پی ۴۰ پرو شویم. درون تصاویر کوچکتر توجه شما را بوسیله تصویر اولترا واید از بارو های آناهیتا و امین فراخوانی می کنم. در تصویر ثبت شده با لنزاولترا واید از برج های آناهیتا و امین ملتفت شدم که فاصله ی کانونی لنز اولتراواید گوشی آن چنان که انتظار داشتم، گسترده زدودن و برج ها تمام در کادر مکان نمی شوند. البته روی کاغذ هم این نکته چاکری می نرم. در هواوی پی ۴۰ پرو فاصله ی کانونی ۱۸ میلی متری برای دوربین اولتراواید را شاهد هستیم؛ درحالی که بور ی کانونی درون گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو ۱۳ میلی متر است. مغایرت دو مغز یادشده در مقیاس زاویه ی وسیع بودن تصاویر خویشتن را نشان می دهد. گفتنی است شمایل عریض پر حرارت انحنا بیشتری در گوشه ها دارد که خوشبختانه داخل پی ۴۰ پرو این طور مشکلی رخ نمی قسط.



برای ابتدا تصمیم گرفتیم بوسیله سمت میدان تجریش حرکت کنیم. در میانه ی اسلوب در صحن ی موزه ی سینما توقف کردیم تا از فضای سبز قشنگ و و حس و حال این نقطه از بخانه برگشتن استفاده کنیم. همان طورکه در تصاویر می بینید، آب نماهای زیبای موزه ی سینما در تصاویر خودنمایی می کنند. در تصویری که از زاویه ی بالای آب نما گرفته ام، پاشش قطرات آب به انعام ثبت شده؛ اما در تصویر انحنا رنگی شدیدی شاهد هستیم. شاق زمانی رخساره می دهد که نور پس از گذر از لنز به وضع ای می شکند و تغییر مسیر می دهد که منطبق با بور ی کانونی دوربین گوشی نباشد. بعد از این اتفاق نور با کمی فاصله، قبل یا بعد از فاصله ی کانونی قرار می گیرد و خود را به لباس خطوط رنگی یا هاله هایی پیرامون سوژه مشخص می کند.تغییر تجربه ی عکاسی با جلوه ی بوکه؛ تجربه ای نزدیک تر بوسیله دوربین های حرفه ای

پس از عزا و گذار تو فضای هنری و دلپذیر ارسی ی سینما تصمیم گرفتیم به سمت دربند لول کنیم تا ضمن عکاسی، فرصتی مناسب برای صرف ناهار داشته باشیم. دربند فضای جالبی دارد. آماده بودیم تا با پی ۴۰ پرو مسافت یدکی را تا دل کوهستان پیاده روی کنیم و در فضایی باصفا مشغول صرف ناهار شویم؛ اما متأسفانه بوسیله برهان رعایت نشدن نکات بهداشتی در کاباره های اسیر از صرف ناهار خودداری و صرفا بوسیله عکاسی و کیف بردن از محیط بسنده کردیم. اینجا بود که ویژگی دوست داشتنی Aperture بیشتر به قلب نشست؛ چراکه در اکثر گوشی ها به ویژه آیفون، امکان عکاسی پرتره و داشتن افکت بوکه تنها در حالت Portrait و با تشخیص چهره کار می کند؛ اما اینجا می توان از هر سوژه ای با استاندارد دلخواه تار شدگی پس ماخذ و افکت بوکه ی دلخواه عکاسی کرد. طولانی داده های شمایل ذخیره شده و بعد از ثبت عکس می توان محل فوکوس را تعویض کرد و تنظیمات ذکرشده را تغییر انصاف. هواوی دستمان را کامل در این قسمت باز گذاشته است.

نکته ی دیگری که در تصاویر ذیل بیشتر به چشم می آید، سایه نمایان های بوسیله وجودآمده درون هوا به شفیع ی الو نور خور از لابه لای درختان و کوهستان است. در اینجا بوسیله نیکوکاری می استعداد عملکرد مفت گوشی درزمینه ی گستره ی دینامیکی چشمگیر را متوجه شد.

نبود توازن رنگی و کنتراست در حسگر های مختلف

با دیدن شرایط، بوسیله پایین کوه برگشتیم و تصمیم گرفتیم به میدان سنتی تجریش و پاساژ قائم سری بزنیم. عزیمت داشتیم عکاسی درون فضای مردمی و لبالب رفت و آمدی را داخل سایه و نور داخلی امتحان کنیم و صدالبته در محلی کم قیمت ناهار صرف کردن کنیم. اثر ۴۰ پرو برای سنجش صنوبر سفیدی از ترکیب شبکه ی خشمناک و حسگر چندطیفی دمای فام ها دستیار می گیرد. براساس ادعای هواوی، این راهکار دقیق تر از حسگر تمثال تراز سفیدی را اجرا می کند؛ اما برخلاف ادعای چینی ها تفاوت چشمگیری درون کنتراست و آخر رنگ غالب (tint) سبز یا صورتی در لنز های مختلف گوشی را تماشاگر هستیم که تا حدودی ناامید کننده است. 







با رفتن به اشکوب ی پنجم پاساژ قائم، جذابیت های بصری زیاد و تابلو های نقاشی ارزنده و فودکورت مدرن و قشنگ و بهداشتی را شاهد بودیم. با صرف کردن ناهار و بازگشت به دفتر، باتری گوشی به کمتر از ۹ درصد رسید و به اجبار وسیله را به شارژ متصل کردیم تا بخاطر ادامه ی عکاسی به بغرنج نخوریم. عملکرد دوربین پس از ثبت حدود ۴۰۰ عکس و چشم پوشی تقریبا ۷ ساعت از روز کمی حیرت برانگیز بود؛ اما بی تردید تصویربرداری کوچکتر تلالو آفتاب و افزایش حرارت هنگام عکاسی، تأثیر چشمگیری بر کاهش زندگی باتری می گذارد. درهرصورت، اگر می خواهید از عمر باتری هواوی پی ۴۰ پرو بیشتر بدانید، معاینه بررسی متنی زومیت از هواوی پی ۴۰ پرو را فراموش نکنید.





با گذشت زمان و افول خورشید، بوسیله استقبال عکاسی در شب رفتیم. خوشبختانه عملکرد دوربین همچنان پذیرفتنی و کیف بخش بود؛ اما سوژه های متحرک داخل تصویر به برهان کاهش سرعت شاتر تا حدودی شفافیت خود را از دست می دهند و عملا زوم های چندین یکسانی کاربرد موردنیاز را ندارند و نباید انتظار تصاویر باکیفیتی داشته باشید. عزب تفاوت بین حالت Night و Photo تو عکس هایی که دوربین اصلی هواوی اثر ۴۰ پرو در شرایط نوری درمانده ثبت می کند، به نمایش جزئیات بیشتر و روشن ترشدن عکس بازمی گردد؛ ولی گاهی اوقات تصاویر بسیار ازحد روشن و باعث می شود نتیجه ی نهایی از حالت طبیعی خود خارج شوند و اعتدال مناسبی بین نوردهی سایه ها و هایلایت ها به چشم نخورد.  صرف نظر از تضاد های یادشده، عکس های هر دو حالت پر از جزئیات و ته رنگ های زنده هستند و نمونه نویز کمتر است. 

درادامه، بخت به یکی از سبک های جذاب عکاسی می رسد؛ نقاشی با نور. این حالت به رخساره گزینه ای مجزا در گوشی های هواوی و آنر دیده می شود که به سادگی و بدون خرد عکاسی، صرفا با راهنمایی های نرم افزار می توان از آن استعمال کرد. این استیل بدین رخ پدید می آید که باید سرعت شاتر دوربین را بیش کم کرد و با کمک چراغ قوه خواه فلش گوشی یا هر منبع نور رشته ای از نور های نوری را روی حسگر ثبت کنید.

نمونه تصاویر میدان دید دوربین هواوی پی ۴۰ پرو درون طول روز

برای اینکه فرق عکاسی تو حالت زوم را بهتر متوجه شویم، تصمیم گرفتم از یک سوژه داخل ابتدا و انتهای روز تصویری را ثبت کنم. 

مقیاس تصاویر میدان نظر دوربین هواوی پی ۴۰ پرو درون کشش شب

بخاطر تصویربرداری بهتر در طول شب تصمیم گرفتم از سه محور برای مدلل نگه داشتن گوشی مصرف کنم. استفاده کردن یا نکردن از سه محور طی تصویربرداری با هر نوع دوربینی مخصوصا تو شب تأثیر بسزایی درنتیجه ی نهایی عکس خواهد گذاشت. عظمت این موضوع در زمان استفاده از زوم های چندبرابری به مراتب بیشتر خواهد شد. تو پی ۴۰ پرو نیز، به این دلیل که نرم اسباب به طور خودکار چند تصویر را با سرعت شاتر ناچیز ترکیب می کند، با کمک سه محور عکس به مراتب با جزئیات رطوبت ثبت می شود.

و اما مهتاب. به لطف صعود روزافزون تصویربرداری در گوشی های هوشمند، دریچه ای نو در حال شکل گیری است. این اتفاق ازنظر من باعث می شود انسان عادی و کاربران غیرحرفه ای تصاویر بهتری ثبت کنند. به جرئت می توان هواوی جای پا ۴۰ پرو را پرچم دار عکاسی در دنیای گوشی های هوشمند دانست که امکانات کاربردی خود را بوسیله ساده ترین شیوه دردسترس کاربران راحتی دهد. در تجربه ی من، عملکرد دوربین کیف بسرنوشت شوم دچار کردن بود؛ چراکه می توان با این دستگاه در بیشتر مواقع، به عطا عکاسی کرد.
  • ۹۹/۰۶/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی