جورچین دکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، همزمان با پیشرفت اصلاح رژیم صهیونیستی با امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط، اینک گفته می شود سه گانه سرزمین عربی دیگر نیز به پشت برقراری مناسبات رسمی با تپه آویو هستند.

به تصنیف وبگاه «تایمز اسرائیل»، وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی در گزارش جدیدی ضمن کاربرد از کلمه مجعول «خلیج عربی» به جای خلیج فارس، توقع کرد: «توافق قریب الوقوع با امارات، درها را برای پیشبرد روابط با کشورهای بیشتری گشوده است که داخل صدر آنها عمان، بحرین و عربستان سعودی قرار دارند».

نسخه ای از این گزارش ۱۱ ورقه ای که به دست وبگاه تایمز اسرائیل گویا نشان می دهد نگرانی های امنیتی ریاض همسویی نزدیکی با نگرانی های امنیتی تپه آویو دارد که همین موضوع مسیر را برای همکاری در این زمینه هموار کرده است.

در این گزارش ادعا شده است: «شبکه تهدیدات [علیه] پادشاهی [سعودی]، به مقدار زیادی با شبکه تهدیدات [میوه] اسرائیل همپوشانی دارد که می تواند به عنوان مبنایی بخاطر باهم اتحاد کردن نظامی و اطلاعاتی در چارچوب دوجانبه یا بوسیله عنوان بخشی از یک ائتلاف منطقه ای باشد».

وزارت امنیت رژیم صهیونیستی که گویا «محمد بن سلمان» ولی عهد کنونی را امپراتور سعودی داخل آینده نزدیک می داند، با رمز به اتفاق ریاض برای عبور پروازهای بین تل آویو و ابوظبی و همچنین حمایت از طرح آمریکایی موسوم بوسیله «سودا صد»، نوشت: «امپراتور آینده [سعودی] سیاست بهبود بیشتر درون قبال اسرائیل را پیشبرده است».

به تالیف این پایگاه خبری، گزارش سابق الذکر درباره بحرین نیز مدعی است: «بحرین هنگام سال های اخیر تو حوزه امنیتی، سامانه های تسلیحاتی پیشرفته ای خریداری کرده و ممکن است گرایش داشته باشد یکی از مشتریان فناوری های امنیتی اسرائیل باشد».

این وزارتخانه همچنین می گوید عمان نیز احتمالا کام زیادی را بخاطر در اختیار گرفتن فناوری های غیرنظامی اسرائیلی از جمله در حوزه آب، کشاورزی، آموزش، مخابرات و امنیت سایبری نشان خواهد انصاف.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی بوسیله نقل از یک مقام بزرگ وزارت خارجه امارات گزارش دادند که این سرزمین به دنبال افتتاح کنسولگری در قریه ناصریه یا بندر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی است. (جزئیات بیشتر)

دو هفته قبل حیات که واشنگتن، ابوظبی و تل آویو طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» مهتر جمهور آمریکا، «محمد مبنا زاید» ولی عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» اول وزیر اسرائیل به اصلاح رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.
  • ۹۹/۰۶/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی