جورچین دکور

بوسیله گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر محسن اسماعیلی استاد دانشگاه تهران و قامت مجلس خبرگان رهبری، امشب در برنامه "این شب ها" شبکه اول سیما، تاریخ نقلی را مقدمه شکل گیری نگاه و منظر عقلانی و تحلیلی درباره چرایی و چگونگی رخ دادن تصادم کربلا دانست و پافشاری کرد: پس ازآن از اینکه تاریخ نقلی تصادم کربلا را شنیدیم باید بوسیله چرایی و چگونگی پدید آمدن این بزرگترین گزند هستی فکر کنیم و برای ساختن آینده، عبرت بگیریم.

وی افزود: پس از گوش دادن تاریخ نقلی رخداد کربلا، این سوال جای پرسیدن دارد که چطور شد آن بشریت که خیلی هایشان پیامبر(ص) را دیده بودند و پند های قاصد رب درباره حسین بن علی(ع) را شنیده بودند، اما به روی حسین(ع) چاقو کشیدند. و چطور شد که بوسیله فردی فاسق، فاجر، شراب خوار و دروغگو به نشانی جانشین پیغمبر نگاه کردند. پاسخ به این چطورها مستلزم رجوع بوسیله کتاب عقلی و تحلیلی است که احتیاج بوسیله تفکر دارد.

وی با بیان اینکه کربلا، عاشورا، اربعین، معصوم حسین و مردمان بیت علیهم السلام، درس چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را بوسیله ما یاد می دهند، افزود: با شنیدن حادثه کربلا باید یاد بگیریم که آینده مان را چگونه بسازیم . یکی از افتخارات شیعه هم این است که عقیده دارد تیمار آینده انفراد و هم آینده اجتماعی به دست خودمان رقم می خورد و محکوم به تقدیر غیرقابل تبدیل نیستیم.

اسماعیلی در مقدر شدن دیگر سخنانش با رمز بوسیله اینکه امسال به دلیل عالمگیر بیماری کرونا، خیل هموطنان هواخواه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از همکاری تو پیاده روی اربعین و برگزاری عادات عزاداری اربعین باز مانده اند، خاطرنشان کرد: هیچ رخداد ای در تاریخچه به پیمانه حادثه کربلا نتوانسته بر روی روح بشر نفوذ یواش و آتشی که خداوند از محبت امام حسین(ع) در دل مومنین گذاشته است هیچگاه گاه معقول و سرد نمی شود.

وی با اشاره به روایات برومند درباره زیارت معصوم حسین(ع)، پافشاری کرد: با سلام بر حضرت سیدالشهداء از دور هم، زیارت بر شما جستجوگر شده و آثارش حزن است. اجر های الهی، فضل اوست و کیلویی و حجمی هم تراشیدن. به تعبیر لله ما آیت الله حاج سید مجتبی تهرانی، باب بخشش واسعه الهی وسیع پر حرارت از آن است که آنهایی را که نمی توانند به هر دلیلی به زیارت امام حسین بروند، محروم نرم. حتما معصوم حسین و رب رحیمش، ما را که نتوانستیم در این شب ها در کربلا باشیم، محروم نمی کنند.
  • ۹۹/۰۷/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی